Košík.cz začal prodávat rostlinnou náhražku masa Beyond Meat, do které investoval i Bill Gates

E-shop s potravinami Košík.cz nabízí českým zákazníkům poprvé možnost koupit si chlazenou rostlinnou alternativu masa Beyond Meat. Do nabídky exkluzivně zařadil chlazené burgery v balení po dvou kusech. Každý si tak nyní má možnost vyzkoušet produkt, který dokázal před měsícem zcela pobláznit americké investory. Zájem je obrovský – Košík.cz jen za poslední dny prodal stovky burgerů a zásoby musel hned několikrát doplňovat. Rostlinným náhražkám masa tedy propadli i Češi.

Beyond Meat je plnohodnotnou rostlinnou náhražkou masa, která se snaží napodobit nejen jeho chuť, ale také strukturu. Má srovnatelné množství bílkovin jako hovězí maso, při výrobě je ve srovnání s běžným burgerem spotřebováno pouhé 1 % vody a 7 % půdy.

Startup, který funguje od roku 2009, vstoupil na začátku května úspěšně na burzu. Do jeho akcií zainvestoval mimo jiné Bill Gates, Leonardo DiCaprio nebo bývalý šéf McDonald’s Don Thompson. Do nabídky Beyond Meat zařadily již některé světové řetězce s občerstvením.

Košík.cz zákazníkům poprvé exkluzivně přinesl cenově dostupné chlazené balení výrobku. Beyond Meat tak může vyzkoušet každý, aniž by musel kupovat jeho velkoobchodní mraženou alternativu. Zákazníkům zároveň společně s šéfkuchařem Markem Pavalou připravil videorecept pro přípravu burgeru v rámci série Košík na grilu.

„Beyond Meat považuji za klíčový produkt naší vegetariánské sekce. Hype, který kolem něj vznikl, dokáže motivovat k ochutnání náhražky masa i ty, kteří by o tom zatím neuvažovali. I my sami teď výrazně více přemýšlíme o smyslu rostlinných alternativ masa a jejich pozitivním dopadu na životní prostředí,“ pochvaluje si Tomáš Jeřábek, CEO Košík.cz

„Sami jsme byli překvapeni, jaký zájem se o Beyond Meat burgery strhnul. Je to myslím jasný důkaz, že český zákazník se v kuchyni již nebojí experimentovat s novými trendy a není nám cizí ani takzvané flexitariánství – tedy občasné nahrazení masa jeho alternativou,“ doplnil Jeřábek.

Velkému zájmu se ostatně těší celá vegetariánská sekce Košíku, nazvaná Svět veggie. Hned po svém spuštění před několika týdny se stala jednou z nejrychleji rostoucích kategorií e-shopu. Alespoň jedna z nabízených položek se objevila v každém třetím nákupu, nejméně za pětistovku na ní nakoupily produkty už tisíce zákazníků. Momentálně sekce nabízí přes 180 výrobků od takřka 30 českých i světových značek, jako je například Linda McCartney, Garden Gourmet, Nemléko nebo Violife.

Diskuze k článku