Infografika: Přes léto v cashbacku fungují rezervace ubytování, méně se prodávají potraviny

Letní dovolené pomalu končí, ale jejich sezóna se významně odrazila ve statistikách cashbackových služeb. Nejrychleji rostoucí český portál Tipli zaznamenal přes léto významný růst u rezervací ubytování, naopak se v teplých měsících méně nakupují potraviny.

Cashbackové portály, které zákazníkovi vrací z nákupů v partnerských e-shopech určité procento z utracené částky, fungují pro různé služby. Konkrétně Tipli lze využít nejen v klasických e-shopech, jako jsou Mall, Kasa.cz nebo AliExpress, ale také při sjednání služeb, jako je pojištění od České pojišťovny nebo AXA, či při rezervaci ubytování přes Booking.com.

Právě segment rezervací ubytování je vzhledem k probíhajícím dovoleným jedním z nejčastěji vyhledávaných. Během prázdninových měsíců vzrostly nákupy na rezervačním portálu Booking.com přes Tipli o 40 procent. Češi přitom přes Booking rezervují většinou zahraniční dovolené, na ubytování v Česku a na Slovensku připadá podle statistik Tipli zhruba 30 procent rezervací.

Podobně jako rezervace ubytování rostl během letních prázdnin i segment cestovního pojištění. Ten oproti období před prázdninami zaznamenal v rámci Tipli skokový růst, což svědčí mimo jiné o tom, že pojištění (na rozdíl od velké části rezervací ubytování) nechávají lidé na poslední chvíli před odjezdem.

„Sjednání cestovních pojištění přes Tipli vyskočilo například u pojišťovny AXA během prázdnin na trojnásobek,“ říká CEO Tipli Michal Hardyn. Naopak přes léto až o třetinu oproti zbytku roku klesly obraty v e-shopech s potravinami, i proto, že jsou Češi častěji na dovolené.

V níže přiložené infografice se můžete podívat, jak právě na Tipli Češi s cashbackem šetří. Zajímavostí je například to, že tyto služby využívají více ženy než muži a že průměrná cashback odměna je 37 korun na každém nákupu.

Diskuze k článku