Infografika: CZC.cz oslavuje 20 let a rekordní výsledky roku

Dvojka na online trhu s počítači a elektronikou CZC.cz letos slaví 20 let od svého vzniku a zároveň rekordní výsledky za minulý fiskální rok. Od dubna 2017 do letošního března e-shop odeslal přes milion objednávek a zvýšil tržby o 20 procent na 4,3 miliardy korun.

„Od dubna 2017 do letošního března jsme ze skladu v Rudné odeslali přes milion zásilek, přičemž naše tržby v porovnání s předchozím obdobím vzrostly o 20 %. Dvouciferné tempo růstu si držíme už sedmý rok v řadě za sebou, zatímco celý online trh se spotřební elektronikou má výrazně pomalejší dynamiku,“ komentuje předběžné a neauditované výsledky skončeného fiskálního roku generální ředitelka CZC.cz Jitka Dvořáková.

Nejvýrazněji trh ovlivnily grafické karty kvůli těžbě kryptoměn

„Tradičně se nám dařilo nejvíce v prodeji notebooků, televizí a mobilů – těch prodáváme 300 denně a patří mezi naše hlavní tahouny růstu. Nejrychlejší růst jsme zaznamenali u herních konzolí, operačních pamětí a grafických karet,“ popsal obchodní ředitel CZC.cz Tomáš Pilský.

Jak dodal, právě prodej grafických karet v minulém fiskálním roce poznamenal trh nejvýrazněji – extrémní poptávku po nich související s těžbou kryptoměn nestačili výrobci vykrývat. CZC.cz tak naráželo buď na nedostatek karet nebo vysoký růst jejich cen, někdy až o 50 procent. Jelikož už těžba není tak výnosná, v letošním roce obchod očekává pokles poptávky.

Během loňského roku došlo také na předělávání prodejen. „Polovinu vlastních poboček jsme loni přestavěli do útulnějšího konceptu chytrého obýváku. Dalším zlepšovákem se stal živý chat s našimi operátory, kterému úspěšně konkuroval chatbot Čenda na Facebooku (jaké byly první tři týdny jeho fungování se dozvíte tady – pozn. redakce). Řada zákazníků také využila možnost komfortní online reklamace,“ říká marketingový ředitel CZC.cz Milan Duda.

Při příležitosti oslavy 20 let od vzniku společnost připravila také infografiku, podívejte se na její historický vývoj.

Diskuze k článku