Freshlabels expanduje do zahraničí, otevírá nový obchod v Berlíně

Český concept store Freshlabels, za kterým stojí Jan Bouška a Jakub Veselský [na úvodní foto], otevírá svoji první kamennou pobočku v zahraničí. Od května je možné navštívit Freshlabels v oblíbené berlínské čtvrti Mitte, kousek od náměstí Alexanderplatz.

Koncept navazuje na pražskou pobočku specializovanou na batohy, tašky, zavazadla a doplňky a představuje značky, které prošly kurátorským výběrem s důrazem na styl, kvalitu a udržitelnost. Freshlabels vzniklo v roce 2006 jako e-shop, který po první kamenné prodejně v Teplicích otevřel další dvě v centru Prahy. Od konce roku 2018 zasílá produkty po celé Evropské unii.

Meziroční růst o 50 procent

„Německo je výzva. Máme rádi neprošlapané cesty a věříme, že náš koncept je natolik unikátní, aby uspěl i na západ od našich hranic. Není to určitě jednoduchý trh, ale zároveň v něm vidíme spoustu výhod a obrovský potenciál. Důležitou součástí Freshlabels je i udržitelnost a v Německu je tohle téma vnímáno velmi silně,“ vysvětluje Veselský, proč si pro svůj první zahraniční obchod zvolili právě Berlín.

Freshlabels od svého začátku v roce 2006 neustále roste a expanze na zahraniční trh byla logickým krokem. Ta začala už v roce 2018, když e-shop Freshlabels spustil doručování produktů po celé Evropské unii. Otevření berlínské prodejny následovalo po půl roce.

Většinu zákazníků Freshlabels zatím tvoří nakupující z Česka a Slovenska, ale s větším zahraničním růstem se počítá v nadcházejících měsících, kdy bude spuštěna plně lokalizovaná německá verze e-shopu. „Předpokládáme, že se letos tržby přiblíží 170 milionům. Meziroční růst zaznamenáváme 50 %,“ upřesňuje Veselský.

Berlínský backpack concept store zvládli Bouška a Veselský otevřít šest měsíců od podepsání nájemní smlouvy. Samotná úprava interiéru, který navrhla architektka Lenka Míková, trvala dva měsíce. Výsledkem je minimalistický světlý prostor s přiznanými konstrukčními prvky, které jsou v interiéru ponechány v jejich čisté průmyslové podobě. Rosenthaler Strasse, kde se Freshlabels nachází, je oblíbenou nákupní zónou se spoustou zajímavých obchodů a podniků, kde ale podobný obchod, stejně jako v celém Berlíně, dodnes chyběl.

Freshlabels v Mitte nabízí stejné značky a produkty, které jsou k dostání v českých pobočkách s tím, že největší výběr stále zůstává na e-shopu. Zároveň se bude portfolio obměňovat, aby měli zákazníci v Berlíně možnost objevit nové a neznámé značky.

Lenka Míková se zakladateli Freschlables Bouškou a Veselským

Freshlabels v tuto chvíli nabízí téměř 200 značek, z těch německých je to například berlínský Ucon Acrobatics, pinqpong nebo Aevor. Prostor mají i české značky, jako jsou Alexmonhart nebo Braasi Industry, se kterými Freshlabels dlouhodobě spolupracuje. Pro Freshlabels je charakteristický kurátorský výběr jednotlivých produktů. Od značek nepřebírají celé kolekce, ale pouze vybrané produkty, které splňují požadavky na design, kvalitu a v neposlední řadě také udržitelnost.

„Snažíme se růst zdravě a chytře, i my se ale občas potýkáme s překážkami. Freshlabels jsme založili před 12 lety s cílem vybudovat lovemark, který bude bavit nás i naše zákazníky, a to se nezměnilo,“ shodují se Bouška a Veselský, kteří založili Freshlabels ve dvou lidech a nyní vedou tým 70 zaměstnanců a spolupracovníků.

Diskuze k článku