Brněnský Zaslat.cz získal 800 tisíc eur, přes Afriku míří s vyhledávačem přepravy balíků na globální trh

Portál pro zasílání balíků Zaslat.cz, přes který ročně projde více než 300 tisíc zásilek, díky nové investici od jihoafrických investorů a také díky partnerství s jihoafrickou společností GloCell počátkem října spustí globální vyhledávač přepravy balíků Parcelspot.com. Nejprve chce prorazit na africkém trhu.

„Spojili jsme se se skupinou zkušených byznysmenů z Jihoafrické republiky, kteří přinesli první mobilní bankovnictví do JAR nebo první elektronické dobíjení kreditu. Ti původně založili také firmu GloCell, dnes člena skupiny Blue Label, třetího partnera projektu Parcespot.com. V JAR dokázali vybudovat druhého největšího virtuálního operátora se sítí 20 tisíc partnerů a s více než 300 tisíci prodejními místy,” popisuje spolupráci Miroslav Michalko (na úvodní foto), spoluzakladatel a CEO Zaslat.cz.

„Jsme rádi, že můžeme využít jejich bohaté zkušenosti s budováním partnerských sítí, jednání s velkými korporacemi a celosvětových obchodních kontaktů. Zaslat.cz do spolupráce vkládá technologické znalosti, know-how v oblasti logistiky a kvalitní zákaznickou podporu,” popisuje doplňuje Michalko.

Team Zaslat.cz

Pro vybudování globální služby Parcelspot.com získal Zaslat.cz v prvním kole investici v celkové hodnotě 800 tisíc eur. „Po úspěšném zavedení služby v JAR budeme mít přístup k násobně větším prostředkům pro její rozvoj a rozšíření do okolních zemí. Platforma je z velké části připravena, takže další investice bude spojena vždy s konkrétním teritoriem, kde budeme hledat strategické partnery,” pokračuje Michalko.

Nová služba začne fungovat v říjnu 2019 a zpočátku bude své služby nabízet v Jihoafrické republice. „Parcelspot chceme nejprve otestovat na trhu v JAR s místními přepravci v rámci lokální i mezinárodní přepravy,” říká Michalko.

Zaslat.cz věří, že pilotní služba otevře projektu dveře do dalších zajímavých afrických zemí. „S tímto modelem služeb chceme dále postupovat do všech evropských zemí a dále do zbytku světa. Naše cesta vede přes vytváření silných partnerství jak s přepravci, tak s distribučními partnery,” uzavírá Michalko.

Zároveň dodává, že velmi důležitá bude také mobilní aplikace, která je nezbytná pro penetraci méně rozvinutých zemí, kde počítač vlastní jen zlomek obyvatel. Často jedinou technologií je tu mobilní telefon. Mobilní aplikaci chce Parcelspot.com vydat do konce roku.

Na systému partnerství s přepravci i distributory už Zaslat.cz funguje na tuzemském a slovenském trhu. Pro přepravu zásilek nejen v rámci ČR, ale také třeba do Anglie, Německa, Polska a dalších evropských zemí využívá nadnárodní, ale i lokální dopravce jako například GLS, DPD, Toptrans či UPS. V budoucnu plánuje rozšířit spolupráci i o firmy, které se typicky nezabývají doručováním zásilek, ale mohou nabídnout své kapacity.

Diskuze k článku