Alza.cz loni dosáhla obraty 25 miliard, meziročně víc o pětinu

Podle předběžných výsledků dosáhla Alza.cz v roce 2018 obratu ve výši 25 miliard korun bez DPH. Meziroční nárůst činí zhruba 19,3 procent. Rekordní rok přinesl 10,3 milionů objednávek (30procentní meziroční růst), báze unikátních zákazníků vzrostla na 3,7 milionu.

„Napříč zeměmi rostlo Česko 21 procent a Slovensko 15 procent. V Maďarsku dosáhl obrat téměř jedné miliardy korun, meziroční nárůst činil 129 procent. Přes 51 % plateb bylo uskutečněno kartou (terminál i on-line), více než 50 procent objednávek šlo z mobilních zařízení,“ uvedl Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alza.cz.

„Mezi miliardové segmenty patřily vloni notebooky, mobilní telefony, počítačové komponenty, příslušenství, televize, bílé elektro (např. pračky, sušičky) a malé domácí elektro (např. kávovary),“ dodal Havryluk.

Alza loni zároveň překonala rekord. V rámci nejsilnějšího dne (17. 12. 2018) dosáhla obratu 240 milionů a vyřídila 108 648 objednávek. Za minutu zpracovali v tento rekordní den zaměstnanci 388 objednávek, tedy 6,5 za jedinou vteřinu.

Alza.cz vstupuje do roku 2019 se stejným počtem zaměstnanců (1 500) a bude i nadále posilovat pozici jedničky na e-commerce trhu. I v tomto roce plánuje rozsáhlé investice do další evropské expanze a služeb spojených s doručením zboží. Nemalé budou i investice do dalšího rozvoje interních systémů, s čímž souvisí i masivní nábor IT odborníků od programátorů, přes architekty, po IT management.

Na základě dostupných dat o chování zákazníků na webu a v mobilní aplikaci vidí firma i velký prostor v oblasti personalizace webového obsahu a nabídek. Ani v 2019 nebude chybět značné množství novinek a zajímavostí z oblasti nejnovějších technologií.

Diskuze k článku