Affiliate portál Lookio mění obchodní model, e-shopy nově platí provize jen za realizované nákupy

Český online módní katalog Lookio mění svůj obchodní model, který je postavený na bázi affiliate marketingu. E-shopy nově platí provize pouze za skutečně realizované obchody, ne za návštěvníky přivedené na stránky, nebo za možnost prezentovat své produkty. Lookio tenhle týden zároveň spustilo i slovenskou verzi.

„Lookio má jedinečný obchodní model, díky kterému e-shopy platí jen za skutečně provedené nákupy. Vidí tak, že jsou jejich peníze do reklamy investovány někam, kde to skutečně funguje. V současné chvíli na Lookiu prezentuje své zboží 69 e-shopů – a to českých i slovenských. Dohromady prodávají přes 10 000 módních značek,“ říká Ján Makovič, projektový manažer Lookio.

Jak vysvětluje, k změně obchodního modelu přišlo v Lookiu po zjištění z dvouletého sledování nákupního chování, že více než na samotný cashback (kdy lidé dostávají odměnu za své nákupy) uživatelé reagují na samotné produkty a jejich množství.

„Čím více produktů jsme nabídli, tím více jsme je inspirovali k nákupu. Proto jsme se rozhodli pro čistě affiliate provizi, nikoliv platbu za proklik. E-shopy díky tomu mohou nahrát všechno své zboží a vytvořit tak širokou nabídku,“ vysvětluje Makovič s tím, že výsledky projektu v Česku byly impulsem pro rozšíření na Slovensko a v budoucnu i do dalších zemí.

Na rozdíl od ostatních módních katalogů nebo srovnávačů na Lookiu e-shopy nemusí řešit, kolik položek si na něm nechají zobrazit. Mezi zapojenými e-shopy přitom patří About You, Footshop, Bonprix nebo Astratex – a celkově Lookio nabízí přes dva miliony módních položek.

„Lookio je mobile-friendly, takže se nakupujícím všechny produkty správně zobrazí, když budou katalogem brouzdat v telefonu. E-shopům to pomáhá s konverzí, protože lidé dnes už víc nakupují z telefonu než z počítače. Lookio tak pomůže s prodejem i těm e-shopům, které nejsou na tento trend připraveny,“ vysvětluje Makovič.

Diskuze k článku