5 věcí, které by měl vědět každý e-shop o affiliate marketingu

Nechci se zbytečně rozepisovat. V tomto článku bych rád ukázal e-shopu, na jaké věci je třeba při affiliate kampani myslet a co od ní očekávat. Správné nastavení samotné kampaně a očekávání je klíčové. V affiliate síti Dognet s tím máme už několikaleté zkušenosti a já sám jsem v affiliate marketingu už více než deset let. Dokonce jsme o tom vydali i knížku, kterou vám rádi pošleme.

Jak vlastně funguje affiliate marketing? Podívejte se na krátké video níže.

1. Správně vyberte partnera

Při rozbíhání affiliate kampaně myslete na to, jaké výhody má samostatný program a jaké má zase síť. V principu zařazením do sítě získáváte péči, know-how a přístup k tisícům publisherů. Při samostatném programu máte volnost při nastavení i v procesech, ale musíte kompletně zajistit fungování programu.

Když se budete rozhodovat mezi různými sítěmi, myslete hlavně na to, jak vám bude síť prospěšná. Nejde jen o to, kdo je „největší“, ale kdo vám dá přidanou hodnotu a službu, kterou očekáváte. Pokud očekáváte, že se síť bude aktivně starat a zajímat o kampaň a nejen ji „zařadí“ do sítě, vyberte Dognet.

2. Nejde o objem vyreportovaných konverzí

Každý online kanál má zvyšovat celkový byznys e-shopu. Proto sledujte nejen to, kolik konverzí padlo přes affiliate, ale jaký to mělo reálný přínos. Protože nejde o počet „vyreportovaných“ konverzí, které najdete v systému.

3. Specifikujte si skupiny publisherů

Dejte si záležet na tom, jaké provize dáte jakým publisherům. Existují různé skupiny publisherů. Někteří mají vyšší přidanou hodnotu než ostatní. Těm dobrým dejte víc! Například v síti Dognet nečekáme, až na to přijde sám inzerent. Snažíme se kampaň nastavit fér hned od začátku. Aby byla odměna adekvátní a kampaň vydělávala oběma stranám.

4. Komunikujte se sítí

Komunikace je základ. Jak ze strany sítě, tak ze strany klienta. Věnujte tomu čas, hlavně v úvodu spolupráce. Později by už sama síť měla představovat novinky, psát e-shopu, co by se dalo zlepšit. Stejně tak síť komunikuje novinky a akce inzerenta na publishery. Tedy, aspoň u nás to tak je. Hlavní je odepisovat a reagovat.

5. Pokud nejste spokojení, řešte to

Nevyhovuje vám systém? Styl komunikace? Výkon? Napište síti, ve které jste, jak by se to dalo zlepšit. Co navrhujete a jak můžete kampani pomoci. Síť nemá jen přijímat platby, ale má pomáhat a dávat přidanou hodnotu.

Pokud z toho nemáte dobrý pocit, informujte se u konkurence, co pro vás a vaši kampaň může udělat. Přechod k jiné síti je možný a není náročný.

Chcete jít do toho? Nebo máte otázky? Stačí se ozvat a můžeme pomoci i vám. Pokud byste chtěli knížku o affiliate marketingu pro inzerenty, jednu vám rádi pošleme… ;)

Diskuze k článku