Zmrzlina živě: Periscope poprvé ve službách reklamy

Než se okouká, je snad každá forma reklamy nebo propagace zajímavá. O víkendu se přihodilo jedno takové „poprvé“ – firma Nestlé využila pro letní kampaň zmrzliny Drumstick streamovací aplikaci Periscope.

Tématem kampaně byl první letní den – pomocí přenosů jste si ho mohli užít z pohledu dvaceti lidí v Americe, kteří si na ten den naplánovali různé zajímavé aktivity. A zmrzlina samozřejmě nechyběla…

Tenkrát poprvé

Nestlé je první firmou, která Periscope využila čistě reklamně. Její značka Drumstick vede přímo na Periscope svou letní kampaň na zmrzlinový kornout s čokoládovou polevou a oříšky. Vybrala si několik již existujících uživatelů Periscopu a zároveň influencerů, kteří přenášeli svůj první letní den z New Yorku – paddleboarding na řece, odpoledne v zábavním parku a další letní aktivity, u nichž hrála nezanedbatelnou roli nová zmrzlina.

IMG_3464

Výhled z obřího ruského kola a hned dvě zmrzliny naráz.

IMG_3460 2

„Pošlete klukům nějaká srdíčka, když tak pěkně skáčou!“

 

IMG_3465

Zmrzka na rooftopu v NYC

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG_3470

Ani u parasailingu nesmí chybět

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reklamní přenosy byly viditelně označeny hashtagem #ad, aby mohli uživatelé odlišit nesponzorované streamy od těch sponzorovaných. I když v tomto prvním případě bylo patrně pro uživatele zajímavé, jak si značka poradila s periscopovým přenosem. My jsme sledovali záznamy, v nichž zůstanou uložena i posílaná srdíčka a komentáře, a byli jsme překvapeni, kolik lidí sledovalo streamy naživo a kolik se nám na displeji hemžilo srdíček.

IMG_3461

21 přenosů, 248 followerů a celkem 53 916 srdíček…

Nové dimenze videa

Firemní livestreaming je novinka, která nabízí firmám víc, než jen prostor pro propagaci. Kdo by nechtěl vidět například zákulisí toho, jak se vyrábí jeho oblíbený výrobek? Do továrny se každý jen tak nedostane, ale pomocí Periscope tam může nahlédnout.

Podobné behind the scenes přenosy využily například osobnosti jako Arnold Schwarzenegger nebo televizní pořady, například Ellen Show nebo American Idol. U nás zatím Periscope zkouší internetová televize Stream, také na ukázky ze zákulisí nebo FAQ.

Periscope samozřejmě naráží, jako spousta dalších online fenoménů, na problém s autorskými právy. Uživatele již napadlo streamovat televizní pořady (Game of Thrones), koncerty, sportovní utkání nebo pornografii (i když u ní jsou autorská práva menší problém než to, že se jedná o pornografii).

Periscope zatím nemá jasná pravidla a formu postihu za jejich porušování, ale dá se předpokládat, že do budoucna budou uživatelé streamující autorsky chráněná díla prostě zablokováni.

Twitterscope

Periscope je aplikace, jejímž smyslem je „vidět svět očima někoho jiného“. Konkrétně jde o live streaming, který můžou ostatní uživatelé i na druhém konci světa sledovat přes svůj smartphone. Periscope je vlastněn Twitterem, a tak si automaticky přidává všechny followery do seznamu diváků.

Když uživatel začne vysílat, jeho followeři o tom dostanou upozornění a můžou začít přenos sledovat. V reálném čase mohou také komentovat nebo posílat spousty srdíček (něco jako likes, jen je možné jich posílat klidně i stovky). Záznamy jsou uloženy online 24 hodin, aby se na ně mohli podívat i diváci v jiných časových zónách.

Diskuze k článku