Základy eye-trackingu, aneb jak strukturovat obsah

Eye-tracking není ničím novým. Pokud byste ale přeci jen nevěděli, vězte, že se jedná o metodu vyhodnocování reakcí uživatelů na design pomocí sledování pohybu jejich očí. Kam se uživatel na stránku podívá nejdřív? Jak dlouho a v jakém pořadí její různé prvky sleduje? Kam se převážně upírá jeho pozornost? Zajímá ho víc text, reklama, obrázky nebo video? To všechno jsou otázky, na které eye-tracking umí dát velmi přesné odpovědi.

Přestože každý uživatel je trochu jiný, jejich chování a reakce mají mnohé společné prvky. Metodou eye-trackingu je tak možné vysledovat, jak se většina uživatelů na stránce s určitým designem chová, a jaké obecně jsou na internetu obvyklé návyky lidí.

Právě z těchto obvyklých návyků vychází následující infografika od společností SingleGrain a crazyegg, která shrnuje, jak se statistická většina uživatelů na internetu chová. Nabídne vám proto zajímavou zpětnou vazbu k tomu, jak svůj obsah strukturovat způsobem, díky němuž větší části uživatelů vyjdete významně vstříc.

eye-tracking