Yahoo kupuje za stovky milionů dolarů Flurry, mobilní analytický a reklamní systém

Flurry si v posledních letech udělalo jméno jako jedna z nejefektivnějších platforem pro odhalování nových mobilních trendů. Není divu, nástroje od Flurry používají ve svých aplikacích tisíce developerů včetně Snapchatu či Pinterestu. Denně tak společnost zaznamenává přes 5 miliard použití aplikací (spuštění, použití aplikace a její vypnutí) na 1,4 miliardy mobilních zařízení.

Akvizici Flurry oznámil viceprezident Yahoo pro reklamní technologie Scott Burke přes Tumblr. Nebyla sice zveřejněna cena, podle informací, které mají k dispozici americká média, se ale pohybuje v rozmezí 300 milionů dolarů až jedna miliarda. TechCrunch naopak tvrdí, že cena je jen mezi 200 a 300 miliony dolarů.

„Až bude transakce provedena, tým Flurry zůstane ve svém současném sídle, kde si zachová i svou současnou vizi, misi a cíle. Produkty od Flurry budou i nadále fungovat a s podporou a investicemi Yahoo bude docházet k jejich dalšímu rozvoji,“ napsal Burke.

Flurry by společnosti vedené Marissou Mayer mělo pomoci s příjmy z mobilní reklamy. Yahoo se poslední čtvrtletí příliš nedařilo, příjmy z displej reklamy poklesly a podíl příjmů z mobilů se sice zvyšuje, stále ale zdaleka není na ideální úrovni.

Yahoo je jedním z nejzvučnějších jmen světa v oblasti analytiky mobilních aplikací. Developerům dokáže zprostředkovat detailní informace o publiku jejich aplikace a o způsobech, jak lidé tuto aplikaci používají. Tím vývojářům významně usnadňuje další optimalizaci aplikací. Reklamní síť Flurry pak pro monetizaci používá asi 8000 vydavatelů aplikací.