Videa z La Degustation Online na téma využití online videa

Téma využití online videa může zahrnovat prakticky vše od virálního marketingu až po uživatelské návody, proto určitě neuškodilo, že se večer nakonec soustředil především na jednu oblast: otázku interakce mezi divákem a obsahem.

Jiří Langpaul, Dawson Ginger

Internet není televize a tradiční vyprávění příběhu už přestává fungovat. Diváci online videa dobře ví, že mohou se značkou vést dialog a užijí si mnohem větší zábavu, když mohou příběh ovlivňovat. Neznamená to vzdát se kontroly nad určením směru komunikace, ale je zkrátka třeba se otevřít. Úplně stejně se ostatně posouvá i kreativa, od jednostranného zadávání směrem k živější výměně mezi produkcí a kreativou, přičemž technologická řešení hrají stále věší roli. A co s teprve vyprávěním příběhů v budoucnu udělá umělá inteligence!

Lucie Marková, Fashionspace.tv

Proměnu, kterou prodělávají mnohá odvětví pod vlivem online videa, dobře ilustrují změny ve světě módy. Lucie Marková představila koncept online módních přehlídek, které na rozdíl od těch skutečných umožňují prohlédnout si modely skutečně zblízka, přinášejí mnoho doplňujících informací, umožňují získávat zpětnou vazbu a nechávají otevřené dveře kreativitě. A už teď se těšíme na to, co dokáží hologramy.

Jan Procházka, Flamesite

Většina obsahu je stále lineární a běží nepřerušeně od začátku do konce. Dnes už ale takový přístup začíná trochu nudit a z monologu se stává dialog. Pokusy o interaktivní video existují již desítky let, nyní se ale zdá, že bychom se konečně mohli dočkat opravdové změny. Pokud se o historii, budoucnosti i hlavních překážkách interaktivního videa chcete dozvědět více, systematickou přednášku Jan Procházky rozhodně doporučujeme. A kde můžeme vidět budoucnost online videa už dnes? Podívejte se na počítačové hry, které hrají vaše děti…

Panelová diskuze

Úvodní trio Jiří Langpaul, Lucie Marková a Jan Procházka doplnili pro potřeby závěrečné debaty ještě Pavel Lopolo Jirák, Michal Nýdrle, Tomáš Zajíček a také moderátor celého večera Tomáš Jindříšek. Diskuze obsáhla problémy s doručováním videa uživatelům, technologické limity, otázku nákladů a agenturních rozpočtů, požadavky na kvalitu, různá neobvyklá technologická řešení a řadu dalšího.