Kateřina Borovanská: V Česku jde na content marketing ve firmách stále málo peněz

Chcete umět Content marketing jako profík? Pořádnou obsahovou nakládačku během jediného dne slibuje Kateřina Borovanská, pořadatelka konference Content Marketing 2016. Povídali jsme si s ní o konferenci i stavu obsahového marketingu.

Jak vzniknul nápad uspořádat první ročník konference Content Marketing?

Dle našich zkušeností a názoru český trh takovou akci prostě potřebuje. Za vznikem této konference bohužel nestál žádný srdceryvný příběh, ale pouhá strohá realita. Asociace content marketingu (pořádající organizace) potřebuje každoročně nejen vyhlásit ceny content marketingu Fénix content marketing, ale zároveň vzdělávat a rozvíjet trh content marketingu v ČR.

V České republice do firemního obsahu stále neputují srovnatelné rozpočty se zahraničím. Kolegové z oborových institucí se někdy diví, jak za takových podmínek můžeme předvádět tak výborné výkony. Konkrétně třeba u firemních publikací. Obor content marketing je poměrně nová disciplína, v zahraničí poměrně silně vytlačuje PR. My Češi se můžeme ještě mnohému přiučit a inspirovat se, i proto jsme investovali do pozvání zahraničních hostů.

Čím se Konference Content marketing bude lišit od ostatních podobných akcí?

Jak jinak než obsahem. Především první půlka konference je postavená na zahraničních spíkrech, kteří jsou globálně uznávanými špičkami ve svém oboru. Pro účastníky bude velmi zajímavé srovnání případových studií, které poukáží na to, jak velký finanční rozdíl, je mezi rozpočty zahraničních kampaní a našich a jak pracují klienti a agentury.

Dále Unie vydavatelů představí svůj panel největších českých vydavatelských domů, které budou prezentovat plán, jak uspokojit potřebu personalizovaného obsahu pro klienty. Potřebu content marketingových aktivit a způsob spolupráce s agenturami v této oblasti.

content-marketing-2016

S jakými zajímavými jmény se mohou účastníci na konferenci setkat a co mohou očekávat?

V první polovině dne se bude mluvit pouze anglicky. Vystoupí Dominik Grau z Ebner Media Group, který popíše, jak se 200 let starý německý vydavatel změnil ve společnost, pro kterou jsou na prvním místě mobilní zařízení. Dalším klíčovým řečníkem je Nenad Senic z obsahové agentury PM (Poslovni Mediji), který stojí za mnoha úspěšnými firemními magazíny.

Jedno ze zajímavých témat, které se na konferenci bude rozebírat, je Brand Voice od Forbes. Je to nový produkt, který je vyloženě postavený na content marketingu a firemním obsahu vnořeném do regulérního media. Společnost má tak možnost pod hlavičkou Brand voice formulovat se speciální redakcí svůj obsah a distribuovat ho k čtenářům a cílové skupině Forbes.

V zahraničí už to takto funguje, nyní tento koncept vydavatel přináší do ČR. Tvoří se tak pomalu ucelené komunikační prostředí. Jedno z nejčastějších úskalí, které dnes agentury řeší, je umět pracně vytvořený obsah správně distribuovat. Dostat tento obsah ke správnému publiku. Distribuce je jednou z největších slabin, protože zde naráží firemní obsah na časté nepochopení, že doba komunikace se od klasické devadesátkové reklamy posunula k multichannelu a nekonečné komunikaci se zákazníkem prostřednictvím několika komunikačních kanálů.

program

Druhá polovina bude v češtině, kde se můžeme těšit na Tomáše Jindříška z Dark Side. Tomáš odprezentuje zkušenosti, které jejich agentura načerpala díky propojení tří společností v rámci jedné komunikační kampaně. Samostatně by si tyto společnosti nemohly podobně rozsáhlou kampaň dovolit, ale díky spojení se daří dělat větší a kvalitnější projekty. O Content Hubu promluví Marek Slezák z Boomerang Publishing. Lukáš Blažek z R Média ukáže, jak dělat firemní magazín dobře a poradí praktické postupy a know-how. Pavel Fuchs z manGoweb ukáže, jak naprogramovat česky mluvící social bot – Facebook messenger bot. Přednášky jsou koncipovány jako krátké lekce jednotlivých témat.

Káťo, na co bys zájemce nalákala na závěr?

Velké téma současnosti content marketingu je to, jak pracují agentury přímo s klienty. To, co firmy momentálně řeší, je posun od PR ke komplexní obsahové strategii. Nejedna velká společnost jí pak nemá v jednom dokumentu a už vůbec jí včas nekonzultuje s agenturou. Kampaně se často řídí pouze dílčím způsobem. Firmy zadávají projekty více agenturám a pak jim chybí jeden hlavní koordinátor, „content manager“, který by pohlídal celkový jednotný výsledek této komunikace.

Nadto by někdy prospěl audit, určitý „vizuální kurátor“, protože díky nárůstu komunikačních kanálů je někde problém udržet i správně umístěná loga a vizuály společnosti. Firmy by si měly z konference odnést prověřené postupy, které v content marketingu zafungovaly jak v ČR, tak v zahraničí, a rozšířit si obzory.

Diskuze k článku