Studie: Uživatelé sociálních sítí ignorují obsah od značek

Víc než dvě třetiny z oslovených v průzkumu vývojářů CMS z Kentico Software tvrdí, že nikdy nevěnují pozornost firemním postům na sociálních sítích. A to na žádné z nich. 

Dvaasedmdesát procent respondentů tvrdí, že nikdy nekoupili produkt na základě informací ze sociálních sítí. Třiasedmdesát procent k tomu tvrdí, že komunikace značek na sociálních sítích nemá žádný vliv na jejich vnímání.

Dvě pětiny z tří set vybraných a oslovených účastníků průzkumu starších osmnácti let stránky značek vůbec nelajkuje, 39 procent olajkovalo jednu až deset značek. Motivace k lajkování byly v 39 procentech případů přístup ke speciálním nabídkám, v 12 procentech doporučení přátel a konečně v osmi procentech pouhé hledání informací.

Naopak nejčastějším důvodem pro nelajkování byly především nezajímavé posty (39 %) nebo příliš velká záplava příspěvků (28 %).

 

„Výsledky jen potvrzují naši teorii o tom, že značky musí na sociálních sítích nastavit komunikaci šitou na míru své komunitě a víc než lajky je třeba cílit na zapojení fanoušků. To znamená, především originální obsah, který se bude odlišovat od masy klasických marketingových sdělení,“ tvrdí zakladatel firmy Petr Palas.