Social Index 2017: Z e-shopů, automobilek a celebrit je na internetu nejoblíbenější Alza.cz

Společnost SentiOne, poskytující nástroj na online monitoring sociálních médií a internetu uskutečnila studii s názvem Social Index, hodnotící úspěšnost značek na internetu. Nejvíce se diskutovalo o autech a Alze.

Social Index je jednotný indikátor, který má schopnost kombinovat odlišná průmyslová odvětví za různá období, ve kterém probíhají online diskuze o určitých značkách. Výpočet indexu je založen na základě počtu pozitivních, negativních a neutrálních online zmínek, stejně tak intenzitě diskusí v konkrétní kategorii.

Přítomnost a popularita značky se měří nejen na sociálních sítích, ale také na diskusních fórech, blozích, mikroblozích a novinkových portálech.

Nejdiskutovanější jsou auta

SentiOne zmapoval český internet za rok 2017 a provedl analýzu v rámci tří kategorií: e-commerce, automobily a celebrity. Zanalyzováno bylo celkem 1 887 175 zmínek.

Nejvíce se ze všech kategorií v roce 2017 hovořilo na internetu o automobilech. Co do počtu zmínek s celkovým výsledkem 1 233 987, představujícím 65,41 %, byla tato kategorie jasným vítězem. Následována byla potom kategorií celebrity, která tvořila 18,67 %, a jako třetí se umístila e-commerce s 15,93 % všech zmínek.

TOP 10 značek napříč kategoriemi

  • Alza.cz
  • CZC.cz
  • Škoda
  • Aukro
  • BMW
  • Heureka.cz
  • Karel Gott
  • Ewa Farna
  • Lucie Bílá
  • Ford

Přestože se o e-commerce v absolutních číslech nediskutovalo tolik jako o jiných tématech, nejvíce diskutovanou značkou na internetu v roce 2017 napříč všemi kategorie byla Alza.cz. Na paty jí šlape CZC.cz a následuje automobilka Škoda.

Monitorované kategorie se samozřejmě hodně liší v emocích, které vyvolává každá značka odlišně v různých obdobích. Nejpozitivnější zmínky ze všech kategorií měla kategorie e-commerce, na druhém místě se s malým rozdílem umístily automibily a jako poslední s nejméně pozitivními ohlasy skončila kategorie celebrity.

Nikdo se asi nepodiví nad výsledkem, že muži hovoří více o automobilech. Možná trochu překvapivé už ale je, že muži více než ženy diskutují i o celebritách (a také e-commerce)!

Více informací naleznete v samotném reportu Social Index 2017, který si zdarma stáhnete zde.

Diskuze k článku