Na co se zaměřit: 7 marketingových trendů pro rok 2015

Marketing nikdy nespí. Co bylo trendy včera, dnes už vůbec nemusí fungovat. Základní marketingové strategie, které poletí letošní rok, vám proto nesmí uniknout.

Trendy pro příštích dvanáct měsíců sestavili v magazínu Forbes. Jde tedy o světovou přehlídku – takže váš náskok se po jejich nastudování znásobí. Aby vám nic neuniklo, přidali jsme odkazy na český rybníček.

A co tedy letos nesmíte vynechat?

1. Optimalizace pro mobily

Už v roce 2014 to měla být jasná priorita, letos navíc jen responsivní web nestačí – teď potřebujete obsah optimalizovaný pro mobily a stejně tak i marketing na sociálních sítích speciálně pro ně.

Google dokonce zveřejnil, že pokud se chcete dostat na co nejlepší místa v žebříčku hledání, použitelnost stránky na mobilních zařízeních vám u něj pomůže. A světové trendy velí zařadit pro letošek mobilní podobu do všech stránek digitálního marketingu: vedle responsivního webu mobilní reklamy i zvláštní obsah. Navíc prostě lidi na těchto chytrých přístrojích reagují jinak a tohle musí společnosti při marketingové přípravě vzít v potaz také.

2. Víc placené reklamy na sociálních sítích

Trend marketingových výdajů na sociálních sítích je jasný a byl znát i loni. V první polovině loňského roku se Facebook chlubil desetiprocentním nárůstem tržeb z placené reklamy. Když se k tomu ještě přičte veškerá snaha největší sociální sítě o skrytí příspěvků firem, která má za následek snížení organického dosahu, jiná než placená reklama už mnohým nezbývá.

S nižším organickým dosahem se firmy musejí podle zakladatele Facebooku smířit, vývoj podle všeho půjde jedině tímto směrem. Aby příspěvky vůbec někdo viděl, je navíc třeba ctít pravidla sítě.

facebook

3. Obsahový marketing bude důležitější než kdy jindy

Obsah je král: to je mantra, která opakováním nepřichází o svou důležitost. Naopak. Podle studie zaměřující se na B2B marketing ve Spojených státech za loňský rok celkem 93 procent B2B marketérů uvedlo, že používali obsahový marketing a 42 procent považovalo tuto strategii za úspěšnou. V roce 2013 to bylo jen 36 procent.

Jak nastartovat obsahový marketing radil v Příručce marketéra na Internetech nedávno také Marián Kábele.

Obsahový marketing si dokonce má získat peníze dříve směřované do PPC nebo SEO. Ovšemže v záplavě obsahu bude schopnost vystoupit z davu důležitější než kdy jindy. Forbes proto doporučuje hned 12 tipů, jak si u zákazníků pozici díky lepšímu obsahu vylepšit. A nezapomínejte na krátký obsah na sociálních sítích nebo ten určený pro mobily.

4. E-mailing zpátky ve hře

E-mailová komunikace získávala na hlasitosti také už minulý rok, a to i v Česku. Řešily se konverze, e-maily u internetových obchodů i e-mailing jako cesta, jak k lidem dostat původní obsah.

Když je firma zkrátka míň vidět na sociálních sítích (minimálně na té největší), potřebuje být o to víc na očích někde jinde. Seznam adres zákazníků je místo, kde můžou vždycky hledat publikum. Navíc se maily dají kombinovat s obsahovým marketingem: třeba rozesíláním už vytvořeného obsahu v novém kabátě PDFka (třeba jako eBooky) jako odměnou za zadání e-mailové adresy.

Emailingem jsme se na Internetech podrobně zabývali také v Příručce marketéra. Stejně tak zlepšením konverzního poměru

Marketing ve virtuálních poštovních stránkách se musí měnit. Podle výzkumů se počet lidí, kteří prostě kliknou na odkaz v mailu a koupí si produkt, znatelně snižuje. Nikdy prý loni takovou akci neprovedlo 35 procent Američanů. V roce 2011 to bylo jen 25 procent.

import-infografika-kdy-posilat-e-maily-aby-je-adresat-otevrel.jpg

5. SEO, obsahový marketing a sociální sítě jako jedna strategie

O obsahovém marketingu už řeč byla. K jeho důležitosti se v letošním roce přidá ještě to, že je označován jako „nové SEO“. Tyhle dvě disciplíny by spolu měly dál fungovat v souladu, což má zaručit jejich úspěch. Společně s technickými aspekty, jako jsou meta tagy, indexování, klíčová slova a vůbec.

Sociální sítě pak do mixu přicházejí jako nutný zesilovač jakékoliv obsahové strategie. Jako benefit navíc přidávají zvýšení povědomí o značce a na druhé straně lepší statistiky o zákaznících.

6. Značky s lidštějším přístupem

Sociální sítě nelze opomenout snad v žádném bodu. Patří i sem: s tím, jak si značky budou uvědomovat, že lidé se na nich baví hlavně s dalšími lidmi, budou se snažit vytvářet podobný přístup. Tedy komunikovat jako člověk.

Brandy, které dokážou vytvořit dojem, že jakákoliv komunikace se zákazníkem je interakce člověka s člověkem, mají v tomto směru vyhráno. To znamená vyšší konverzi, loajalitu, rychlejší růst publika a šťastnější zákazníky.

Ovšemže dvakrát tak promyšlená a lidská by pak měla být krizová komunikace.

Amazon-norse-chat

7. Nové způsoby, jak reklamu předložit s menším důrazem na propagaci a větším na relevantnost

Pokles míry prokliku v posledních letech postavil bannerovou reklamu tak trochu na okraj zájmu vedle „modernějších“ metod. Její výhodou je sice viditelnost, návratnost investic pro menší firmy ale zůstává s otazníkem.

Cesta pro rok 2015 vede podle Forbesu cestou spolupráce vydavatelů (webového obsahu) a značek. Výsledkem má být banner, který ukazuje zajímavý obsah hned vedle propagačního sdělení. Neboli nativní reklamy, které neruší, neurazí a můžou i zaujmout a generovat nějaký ten proklik.

Chybí vám snad v přehledu něco? Rádi se necháme inspirovat. Vy se zase nechte inspirovat v Příručce marketéra, kde najdete jednotlivé techniky rozpracované do detailu od odborníků z praxe!

 

Diskuze k článku