Proč se Češi odhlašují z newsletterů? Dostávají příliš mnoho zpráv

Když budete na své zákazníky posílat příliš mnoho newsletterů, pravděpodobně o ně přijdete. Podle průzkumu společnosti Mailkit se z pravidelných e-mailů více než čtvrtina Čechů odhlásí právě kvůli tomu, že jim chodí příliš velké množství e-mailů.

Větší množství newsletterů, než je jim příjemné, je důvod pro jejich odhlášení pro 26 procent Čechů. Čtvrtina respondentů v průzkumu, který realizovala agentura Stem/Mark v roce 2017, odpověděla, že newsletter odhlásí, pokud již danou službu nevyhledává.

„Na základě tisíců kampaní, které pro klienty realizujeme, můžeme potvrdit, že lidé skutečně nepříznivě reagují na příliš vysoké frekvence oslovení. Je dobré si dávat pozor i na případné rozdíly mezi přístupem lidí z velkoměst a mimo ně. Každý zákazník, o kterého přijdete nadměrnou komunikací, znamená chybějící obchodní příležitost,“ říká Jakub Olexa, ředitel společnosti Mailkit.

Dbát na rozdíly mezi velkoměsty a ostatními oblastmi je důležité. Obyvatelé Prahy jsou totiž podle průzkumu na množství reklamních zpráv ještě mnohem citlivější. Větší počet newsletterů vede k odhlášení z e-mailingu u celých 40 procent dotázaných z metropole.

Proč se lidé odhlašují z newsletterů:

  • 26 % – příliš velké množství obdržených e-mailů.
  • 25 % – již nabízený typ služeb nevyhledávají.
  • 23 % – konkrétní zboží nepotřebují.
  • 22 % – e-maily již nepovažují za užitečné.

Diskuze k článku