Přes polovinu letošních příjmů z mobilní reklamy získá Google

Letošní příjmy Googlu z mobilní internetové reklamy budou 8,85 miliardy dolarů. Shodou okolností je to stejně, jako byl celý globální trh s touto reklamou v loňském roce. Ten činil 8,8 miliardy a na Google v něm připadlo 4,61 miliardy.

Ani letos nezůstane nejznámější vyhledávač pozadu. Zatímco loni jeho podíl činil 52 procent, letos si má ještě polepšit na celkem 56 procent celého koláče. Ten ovšem bude také výrazně růst – prostředky investované do mobilní online reklamy by se letos měly zvýšit na 15,8 miliardy. Tvrdí to server eMarketer.

Google má sice výrazný náskok, jeho v současnosti asi nejnebezpečnější konkurent na poli mobilní reklamy, Facebook, jej ale úspěšně stahuje. Zatímco loni si největší sociální síť z mobilní online reklamy odnesla asi 470 milionů příjmů, letos její příjem bude přes 2 miliardy dolarů. Vyjádřeno podílem, z 5,3 procenta v minulém roce si Facebook letos polepší na asi 13 procent.

Následovat má letos jako třetí Pandora, té by mělo připadnout asi 2,5 procenta. Na dalších místech budou Yellow Pages s 2,4 procenta a Twitter s necelými dvěma procenty. Zatímco trojice Google, Facebook a Twitter má svoje podíly posilovat, ostatním hráčům na trhu se budou snižovat. A to i přesto, že v čisté hodnotě prodané reklamy si také polepší.

Zajímavý je také pohled na celkové příjmy z digitální reklamy. I zde s ohromným náskokem vede Google, Facebook je druhý, oproti mobilní reklamě je ale třetí Yahoo.

Via eM