Předpověď: Vyhledávání na tabletech letos Googlu vydělá přes 5 miliard

Podle předpovědí, které vyplývají ze studie Marin Software, jednoho z největších prodejců vyhledávací reklamy, by Google tento rok měl na tabletech vydělat přes 5 miliard dolarů. Důvody, které společnost k tomuto závěru vedou, jsou na několika rovinách.

Předně, díky nové podobě AdWords kampaní se postupně začne vyrovnávat cena, kterou za reklamu na tabletech a na desktopu inzerenti platí. V nových AdWords kampaních totiž nebude zvláštní cílení na tablety, Google je kvůli „podobnostem ve výkonnosti“ sloučil do stejné kategorie. Vyrovnávání ceny proto začne postupně, tak, jak si budou nové kampaně aktivovat sami uživatelé. K finálnímu srovnání cen dojde kolem poloviny roku, kdy Google na nové kampaně bez možnosti volby převede všechny, kdo do té doby nepřejdou dobrovolně.

Druhým důvodem je, že se pomalu s desktopem vyrovnává i konverzní poměr AdWords na tabletech. Ten činí 3,3 procenta a průběžně roste (za rok 2012 se zvýšil o 31 procent), na desktopu přitom loni byl v průměru 3,9 procenta. Pokud jde o počet prokliků na reklamě ve vyhledávání Googlu, do konce roku 2013 by tablety měly být zodpovědné až za (trochu neuvěřitelných) 20 procent z nich.

Už nyní přitom podle Marin Software platí, že do vyhledávání na tabletech investují inzerenti víc prostředků než do chytrých telefonů. I to je také pravděpodobně jedním z důvodů, proč se Google rozhodl desktopové a mobilní vyhledávání v nových kampaních propojit. Přestože tato touha po zvýšení zatím nižší výkonnosti mobilního hledání tu asi nebude jedinou motivací, je faktem, že nová podoba kampaní přinese společnosti zásadní a přitom zčásti umělý nárůst objemu mobilní reklamy. Tedy alespoň v krátkodobém horizontu. Zda bude v dlouhodobém horizontu situace jiná a dá kroku Googlu za pravdu, to ukáže jen čas.

Studie Marin Software pracovala s daty z kampaní klientů společnosti. Ti prostřednictvím Marin Software za AdWords ročně utratí přes 4 miliardy dolarů, výpovědní hodnota studovaného vzorku tedy není nijak malá.

Via WSJ