Po Facebooku zakazuje reklamy spojené s kryptoměnami i Google

Před několika týdny zakázal jakékoliv reklamy podporující kryptoměny Facebook, teď stejné omezení přidal také Google. Činí tak na základě rozšíření boje proti klamavým a otravným reklamám. Takových jen za loňský rok zablokoval více než tři miliardy.

Google vysvětlil, že neustále pracuje na zlepšování pravidel pro inzerenty, aby tak předcházel novým hrozbám a zlepšil zážitek uživatelů. „Letos jsme aktualizovali několik politik, abychom adresovali reklamy v neregulovaných nebo spekulativních finančních produktech jako binární opce, kryptoměny, zahraniční směnné trhy a contract for difference (CFD),“ uvedl na blogu společnosti Scott Spencer, ředitel udržitelných reklam.

Nová omezení se týkají také nových druhů gamblingu. Google zároveň představí nový certifikační proces pro rehabilitační zařízení. Zpráva přichází jen několik týdnů poté, co reklamní gigant začal nativně blokovat obtěžující a rušivé reklamy ve svém prohlížeči Chrome.

3,2 miliardy blokovaných reklam za rok

Google také zveřejnil statistiky blokovaných reklam. Jen za loňský rok jich zablokoval více než 3,2 miliardy – což je více než 100 každou sekundu. 79 milionů z nich se snažilo lidi posílat na stránky s malwarem, 66 milionů bylo trick-to-click a dalších 48 milionů se třeba snažilo uživatele donutit nainstalovat si nechtěný software.

Jaké trendy vidí Google v zneužívání reklam:

  • Růst podvodníků snažících se využít rostoucí popularitu online zpráv na vydělávání peněz pomocí misreprezentativního obsahu. To konkrétně znamená, že se daná osoba nemůže vydávat za legitimní zpravodajský server z Londýna, pokud je „content scammer“ z jiného města.
  • Častěji pak dochází k vykrádání obsahu, když se podvodníci snaží vydělat peníze co nejrychleji kopírováním obsahu z jiných stránek. Loni takhle Google zablokoval 12 tisíc webů, což je o dva tisíce více než rok předtím.
  • Zároveň Google začal ve větší míře blokovat účty na AdWords pro bulvární výrazy (třeba „Ellen DeGeneres si adoptovala malého slona“). Podvodníci totiž častěji podobné senzační titulky využívají na to, aby přilákali uživatele na stránky, kde prodávají něco jiného než zprávy. Loni tak Google zablokoval sedm tisíc účtů, pětkrát více než rok předtím.

„Odstranili jsme 320 tisíc vydavatelů z naší reklamní sítě za porušování našich zásad vydatelů a na blacklist jsme přidali téměř 90 tisíc webů a 700 tisíc mobilních aplikací. Zároveň jsme představili technologii umožňující lépe chránit naše inzerenty odstraněním Google Ads z individuálních stránek na webech porušujících naše politiky,“ doplnil Spencer.

Diskuze k článku