Jak obsadit internet? Třeba tetkama z vesnice. Vodafone úspěšně zacílil starými na mladé

Vodafone začal v případě mobilního internetu trochu od konce: rozhodl se upřednostnit venkov. A když už, tak si taky rovnou zvolil na to taky pořádně upozornit. Rozjel kampaň z Ratměřic, mimochodem skutečné obce, ze které pocházejí skutečné obrázky a videa.

Milionové tetky

A jako hlavní protagonisty zvolili osoby, kterým začali s průběhem kampaně říkat „tetky“. „Obsah se snaží pobavit hlavně mladou cílovou skupinu – právě tetičkami jsme se snažili jim přiblížit,“ vysvětluje spojení mladší a starší generace Jaroslav Malina z agentury McCann Erickson, která má kampaň na svědomí.

Na všech videích nakonec Vodafone nasbíral celkem dva miliony zhlédnutí, Malina napočítal přesně 1718krát „líbí se mi“ a dohromady 833 dní čistého času stráveného s videi. To znamená odezvu lepší než na vánoční kampani. Co kromě vtipu třeba zafungovalo? Prý stále nová videa i to, že závěrečná obrazovka z YouTube vždy odkazuje na další spoty v rámci kampaně.

„Většina lidí navíc videa skutečně viděla do konce,“ dodává Malina.

Pokud se navíc společnost strefí do vhodného tématu, může se spolehnout i na reklamu v „odbornějších“ kruzích. To se odrazilo třeba u bitcoinové verze spotu. Ten měl odezvu třeba na specializovaných bitcoin fórech.

A tetky se zabydlely i na sociálních médiích. Jeden z nejúspěšnějších postů s 1400 palci a víc než 60 sdíleními.

tetky vodafone ratmerice oblibeny post

Přestárlý Old Spice Guy v Česku. Všimli jste si ho vůbec?

Úspěchu se dočkala i další podpora. „Inspirovali jsme se Old Spice Guyem,“ přiznává Malina. Jeden den se rozhodli odpovídat prostřednictvím tetek, tedy hlavních protagonistek. „Jenže jsme si neuvědomili, jaká veškerá úskalí to má. Třeba na počasí jsme ještě měli štěstí,“ říká Malina.

Štáb se totiž bez dlouhého předchozího váhání vydal rovnou do Ratměřic. Brzy ale zjistil, že na jednu videoodpověď potřebuje asi hodinu času. Tetky totiž mimo jiné ne vždy dokážou bez problémů odvykládat text – ano, pravda je, že mu nerozumí. A text se zároveň musel schválit v PR oddělení – tedy v tomto případě posílat do Prahy.

„Příště bychom si vzali někoho sebou. Ještě, že jsme v těch Ratměřicích měli ten LTE internet,“ chválil si nakonec Malina nahrávání videí.

Old Spice Guy byl o něco svižnější no a asi měl pro některé i jiné výhody, ostatně posoudit můžete sami.

Malinovy rady pro hladší průběh kromě rychlého internetu? „Zajímavé vizuální materiály – tedy tetky – je vhodné stále fotit. Vždy se vám materiál bude hodit. A je potřeba líp plánovat mediální podporu. Podobnou kampaň potřebujete podpořit od začátku. A to zvlášť, když jde o takovou akci, jako jsou zmíněné plánované odpovědi,“ uzavírá.

Diskuze k článku