Nový Scuk.cz je komunitní internetové tržiště s důrazem na lokální potraviny

Český trh s potravinami zaznamenává od 14. března nového hráče. Na Scuk.cz bylo spuštěno nové internetové tržiště, které funguje na principu sdílené ekonomiky a je určeno pro všechny příznivce lokálních produktů. Za novým projektem stojí Kamil Demuth, který doménu odkoupil od pana Cuketky.

Michal Kuciel, jehož všichni znají právě pod pseudonymem pan Cuketka, před necelými osmi lety na Scuk.cz rozjel populární databázi zajímavých gastronomických podniků. Nyní se bude Scuk.cz zaměřovat na podporu českých producentů a propojení farmářů s koncovými zákazníky. Vznikne tak komunitní internetové tržiště s lokálními potravinami.

„Naší vizí je svět, kde budou kvalitní lokální výrobky dostupné úplně každému. Potraviny nebudou muset cestovat přes celou republiku a několik prostředníků. Poputují od výrobce přímo k zákazníkovi bez zbytečných vedlejších nákladů, což se promítne i na nižší ceně,“ říká zakladatel projektu Kamil Demuth.

Podpora lokálních potravin

Smyslem nového Scuk.cz je komunitní nakupování s možností přivýdělku. Nákup funguje na principu společné objednávky, kterou zakládá organizátor, takzvaný Scukař. Ten do svého nákupu přizve další zákazníky, postará se o převzetí zboží od dodavatelů a následný výdej členům své nákupní skupiny.

Tým Scuk.cz

Výsledkem je, že se každý nákup promění v malé komunitní setkání po vzoru farmářských trhů. Každý Scukař, kterým se může stát prakticky kdokoliv, navíc získá z ceny prodaného zboží 7,5 procenta. Stejný podíl jde i pro Scuk.cz a zbylých 85 procent patří přímo výrobci potravin.

„Kamilův nápad pěkně navazuje na původní myšlenku, se kterou jsem Scuk.cz před lety zakládal. Podpora menších dodavatelů i nové možnosti, jak lokální výrobky nakupovat, zvýší jejich dostupnost a pestrost nabídky. Navíc se mi líbí, že se všechny výhody z nákupu rozloží jen mezi výrobce, zákazníky a Scuk.cz,“ říká Martin Kuciel.

Demuth, který působil jako marketingový ředitel v CZC nebo Heurece, nepřišel na nový Scuk.cz náhodou. Inspiraci čerpal ve francouzském La Ruche qui dit Oui, který úspěšně funguje již přes šest let ve Francii a dalších osmi zemích západní Evropy, kde má přes 1500 komunit a přes 13 tisíc farmářů a výrobců.

Diskuze k článku