Nejlepší firemní web má Moser. Firmy už své stránky prý orientují na potřeby zákazníků

Nejlepším firemním webem roku 2018 se stal web výrobce českého křišťálu Moser. Firma si po dlouhé práci na spuštění nových stránek prostě chtěla zjistit, jak si na tom stojí v porovnání s konkurencí. A podle poroty WebTop100 ji předčila.

Letošní výsledky jasně ukazují, že úspěšné projekty jsou ty, u nichž autoři dokázali skvěle identifikovat a zacílit konkrétní potřebu zákazníků. Z letos přihlášených projektů je patrné pozitivní zjištění, že stále více českých firem i agentur dokáže orientaci na potřeby zákazníků do svých metodik a postupů vhodně aplikovat, „ uvedl Luboš Plotěný, předseda poroty a garant hodnocení WebTop100, ředitel agentury Sherpas, která soutěž WebTop100 pořádá. Společnost Moser si odnesla i ocenění za nejlepší design roku, stejně jako web roku 2018 v kategorii obchod a služby B2C.

Cenu za Nejlepší UX roku a první místo v kategorii e-shop si odnesl web Milan Škoda – FotoFirma byla loňským absolutním vítězem soutěže loňské soutěže. Cenu za nejlepší mobilní řešení přebrala Equabank za své mobilní bankovnictví. Digitální agenturou roku se stala Isobar a osobností digitálního marketingu Petr Andrýsek, šéf v agentuře Socialsharks. Mezi další oceněné, tentokrát ve firemních kategoriích, patří například Pivovar Samson, ČSOB Pojišťovna či Vodafone.

Digitální reklamní kampaní roku se staly Ozvěny budoucnosti firmy Škoda Auto. Kampaň, která využívá 30 let staré záznamy a stejně jako tehdy vyzývá ke sdílení představ studentů technických oborů, jak budou vypadat vozy dob budoucích, stojí za pár kliků, abyste zjistili, co si tehdy ještě mladí mysleli, a co si myslí teď. “Cílem bylo ukázat: tady se tvoří ty technologie, tady dají prostor mému nápadu, zde bych chtěl pracovat,” popisovali během konference WebTop100 Tomáš Preněk a Ondřej Vataščin z Isobaru.

Porota na WebTop100 hodnotí nejen UX a grafickou stránku webu, zaměřuje se i na jeho technické řešení a bezpečnost. Závod prý začíná být vyrovnaný. „Samotné technické zpracování nebo ochrana dat peníze firmám nevydělávají, a proto je často přehlíženo, ale obojí může byznys velmi dobře podporovat (nebo mu alespoň neubližovat) a vývojáři to již pochopili. Naše práce ale neskončila, výrobci se ještě musí naučit dodávat dobré weby tak nějak konzistentně všem svým zákazníkům, “ podotkl Michal Špaček, odborný garant soutěže WebTop100 pro technické řešení webu.

Do 17. ročníku soutěže se přihlásilo celkem 206 projektů, které ohodnotilo a zpětnou vazbu jim poskytlo 60 expertů na jednotlivé oblasti digitálního marketingu.

Diskuze k článku