Naučil se ptáček létat? Twitter je poprvé ve dvanáctileté historii v zisku

Twitter je poprvé od svého vzniku v roce 2006 v zisku, zejména kvůli růstu tržeb v oblasti video reklam. Počet uživatelů sice stagnuje, na sociální síti však díky změnám v produktu lidé tráví více času.

Čistý zisk Twitteru byl ve čtvrtém kvartálu loňského roku na úrovni 91,1 milionu dolarů (přibližně 1,88 miliardy korun. Celkové tržby se vyšplhaly na 732 milionů dolarů. Meziročně to znamená růst tržeb o dvě procenta. Podle vyjádření firmy by měl Twitter být profitabilní i během roku 2018.

Uživatelé na platformě zároveň tráví více času. Za to podle analytika může vděčit většímu zaměření sociální sítě na videa a také novým softwarovým algoritmům ukazujícím uživatelům nejrelevantnější tweety jako první. Většímu engagementu pomohlo i zvýšení limitu znaků jednoho tweetu na 280, které přišlo v listopadu.

„Myslím si, že prošli dlouhou cestu. Produkt se dramaticky zlepšil. Dělají lepší práci díky zobrazovaní správných tweetů správným lidem ve správném čase,“ cituje analytika Richarda Greenfielda ze společnosti BTIG portál Bloomberg„Spokojenost zákazníků či uživatelů nutí zadavatele reklamy chtít tam být.“

Zprávy pochopitelně potěšily také investory, po oznámení výsledků vzrostla cena akcii společnosti na burze o 20 procent.

Podaří se ptáčka udržet ve vzduchu?

Všechna čísla představena společností však pozitivní nejsou – objem tržeb za celý rok 2017 klesl na 2,4 miliardy dolarů z 2,5 miliardy rok předtím. V domovských Spojených státech zároveň klesl počet aktivních měsíčních uživatelů ze 69 milionů ve třetím kvartálu na 68 milionů.

Celkový počet uživatelů na světě se udržuje na úrovni 330 milionů, což je čtyřprocentní meziroční nárůst. V posledním kvartálu loňského roku však žádná změna nenastala. Podle firmy za stagnující počet uživatelů mohou změny společnosti Apple na jejich webovém prohlížeči Safari a také zátah na falešné účty.

Twitter tak čeká další velká zkouška. „Teď je to o škálovatelnosti modelu a jeho využití na oslovení nových skupin uživatelů, aby se zvýšila jejich uživatelská základna. Když se jim podařilo být v zisku jednou, budou to snad umět udělat i v dalším čtvrtletí a pokračovat v tom,“ řekl James Erkine, ředitel pro BBC marketingové firmy The Social Circle.

„Pokud se publikum Twitteru nezvětší, zvýší to tlak na reklamní oddělení firmy, aby vyždímali víc tržeb z již existujících uživatelů. To pro Twitter není lehká úloha, i proto že ve stejném byznysu soutěží s Facebookem, Googlem a Snapchatem. Ideálně by Twitter chtěl zvýšit počet uživatelů, kolik času na Twitteru tráví a prodeje reklamy na uživatele. Je pravda, že to je najednou ve vzduchu příliš mnoho míčků a Twitter nebyl velmi zručným žonglérem,“ komentuje zprávy portál Bloomberg.

Diskuze k článku