Mapy Google přicházejí s fotografiemi z českých firem

Služba Fotografie firem pracuje na principu technologie Street View. Firmy tak mohou využít dalšího nástroje, díky kterému vyniknou na mapě, ve výsledcích vyhledávání, na Google+ a přiblíží se tak zákazníkům. Program, který dosud fungoval v několika zemích světa, se dnes rozšiřuje do dalších osmi států včetně České republiky.

Vylepšovaní českých Map Google (google.cz/mapy) tak pokračuje a doplňuje služby, jakými jsou Street View, vylepšené mapové podklady, Veřejná doprava nebo mobilní Navigace Google. Novinku mohou využít zejména firmy, které by rády zpřístupnily na Mapách Google svůj interiér veřejnosti. Uživatelům zase nabídne další užitečné informace – budou si například moci prohlédnout, jak to vypadá v restauraci, kam se chystají na schůzku, nebo prozkoumat obchodní centrum před samotnou návštěvou. Virtuální obrázky interiéru budou dohledatelné jak na Mapách Google, tak i v jeho vyhledávači a na Google+, a to i v mobilních zařízeních.

„Mapové služby patří u českých uživatelů mezi nejoblíbenější online služby, což potvrzuje i meziroční růst uživatelů o třetinu. Velký vliv má i dynamický růst využívání mobilních map, které s sebou máme pořád v kapse,“ říká Michal Zachar, marketingový manažer Googlu, a dodává: „Nová služba Fotografie firem posouvá využití Street View na další úroveň. Věříme, že si získá minimálně stejnou oblibu u uživatelů jako Street View zobrazení českých a moravských měst nebo historických lokalit.“

Fotografie firem fungují zcela jednoduše. Nejdříve je nutné pořídit fotografie daného interiéru, a to v čase a ročním období, které je pro firmu, obchod nebo restauraci nejvhodnější. Vybírat lze z databáze certifikovaných fotografů nebo agentur, které tuto službu poskytují. Následně je potřeba panoramatické fotografie nahrát do Map Google. Do programu se v současnosti mohou zapojit také další dobří fotografové, přihlásit se lze na této stránce.