Jak se žije malým firmám v Česku, Polsku, Maďarsku a Rumunsku? Google odtajnil svá čísla

Jak se žije malým firmám v Česku, Polsku, Maďarsku a Rumunsku _ Google odtajnil svá čísla

Na nedávné prezentaci nových nástrojů Google pro malé a střední firmy v polské Varšavě odtajnila Kim Spalding (Ředitelka globálních reklamních produktů pro SMEs) zajímavá čísla. Google zveřejnil svůj poslední výzkum, na kterém pracoval společně s konzultační společností McKinsey. Jak jsou na tom středoevropské firmy (v Česku, Polsku, Maďarsku a Rumunsku) s online podnikáním? Jaké řeší problémy a jakým čelí výzvám? To vše jsme pro vás shrnuli v několika bodech.

Jak se žije malým firmám v Česku, Polsku, Maďarsku a Rumunsku _ Google odtajnil svá čísla - 2

Česká republika

23 %

malých a středních firem obchoduje v České republice na internetu. (Evropský průměr je 17 %.)

31 %

těchto malých a středních firem využívá k propagaci svého e-shopu placenou online reklamu. (Evropský průměr je 24 %.)

64 %

malých a středních firem hledá na internetu nové zákazníky.

36 %

malých a středních firem řeší přechod na nové technologie a systémy.

32 %

malých a středních firem se díky internetu snaží udržet své stávající zákazníky.

35 %

malých a středních firem stojí před výzvou, jak spolehlivě vyřešit marketing své firmy díky nedostatku času.

8 z 10

malých a středních firem souhlasí s tvrzením, že strojové učení a automatizované technologie ušetří jejich čas a podpoří jejich podnikání.

Polsko

4 %

malých a středních firem prodává své produkty v zahraničí a 7 % z těchto výdělků pochází z online prodejů.

12 %

malých a středních firem obchoduje své zboží na internetu.

27 %

malých a středních firem využívá k propagaci svého e-shopu placenou online reklamu.

75 %

malých a středních firem souhlasí, že je jejich mezinárodní zákazníci díky online prezentaci najdou snadněji.

79 %

malých a středních firem souhlasí, že je jejich lokální zákazníci díky online prezentaci najdou snadněji, než offline.

50 %

malých a středních firem utrácí významnou část svého rozpočtu na online reklamu a online vyhledávání.

63 %

malých a středních firem uvedlo, že online vyhledávače jsou pro jejich podnikání velmi důležité.

34 %

malých a středních firem uvedlo, že vyhledávání v online mapách je pro jejich podnikání velmi důležité.

87 %

malých a středních firem tvrdí, že online vyhledávání je jeden z nejdůležitějších způsobů, jak je zákazníci najdou. (Online vyhledávání získalo v porovnání s osobním doporučením, umístěním reklamního poutače, tiskovou a televizní reklamou nejvyšší počet bodů.)

 

Proč polské e-shopy malých a středních firem neexpandují na zahraniční trhy?

51 %

malých a středních firem se obává rozdílných zahraničních produktových standardů a předpisů, se kterými nemají zkušenosti.

49 %

malých a středních firem se obává zahraniční byrokracie.

49 %

malých a středních firem by mělo v případě expanze na jiný trh problémy s marketingem.

46 %

malých a středních firem se obává nedostatečné vizibility své značky a produktů na zahraničních trzích.

41 %

malých a středních firem se obává jazykové nebo kulturní bariéry.

37 %

malých a středních firem se obává na zahraničních trzích rozdílných tarifů.

35 %

malých a středních firem nedokáže správně odhadnout, jaký zahraniční trh je pro jejich expanzi vhodný.

Maďarské malé a střední firmy - výzkum Google

Maďarsko

12 %

malých a středních firem obchoduje v Maďarsku na internetu.

18 %

těchto malých a středních firem využívá k propagaci svého e-shopu placenou online reklamu.

25 %

malých a středních firem využívá pro podporu své značky a marketing reklamu na sociálních sítích.

189 %

takový byl nárůst inzerentů (malých a středních firem), kteří využili novou službu Google Ads Smart Campaigns pro podporu svého online podnikání

Jací jsou maďarští zákazníci?

28 %

maďarských zákazníků vyhledává a nakupuje produkty, které by si rádi koupili pouze na internetu.

78 %

zákazníků, jde před nákupem nejdříve zjišťovat informace na internet.

57 %

zákazníků zjišťuje informace o produktech mimo internet = offline.

Obecně se dá říct, že se vyhledávání informací o produktu před jeho nákupem stalo standardem. Záleží samozřejmě na typu produktu a kategorii, ale online vyhledávání se považuje za relevantnější, než offline.

Více než třetina maďarských uživatelů smartphonů používá ve svém zařízení nákupní mobilní aplikace.

48 %

používá tyto mobilní aplikace k na nákupu.

24 %

maďarských uživatelů nakoupilo v období Černého pátku (roku 2018) minimálně jeden produkt.

 

Rumunsko

8 %

malých a středních firem obchoduje v Rumunsku na internetu.

12 %

těchto malých a středních firem využívá k propagaci svého e-shopu placenou online reklamu.

27 %

malých a středních firem využívá pro podporu své značky a marketing reklamu na sociálních sítích

77 %

malých a středních firem uvádí, že náklady na zahájení podnikání se podstatně nebo dramaticky snížily v důsledku internetových nástrojů, jako je např. Google vyhledávání.

78 %

malých a středních firem pod 50 zaměstnanců tvrdí, že bezplatné vyhledávání Google a Google kancelářské aplikace jsou pro ně důležité, aby dokázaly konkurovat větším hráčům.

65 %

malých a středních firem pod 50 zaměstnanců je přesvědčeno, že by bez chytrých telefonů nemohli podnikat.

Jací jsou rumunští zákazníci?

82 %

zákazníků zjišťuje informace o produktech před nákupem nejdříve na internetu.

62 %

zákazníků zjišťuje informace o produktech před nákupem offline.

55%

zákazníků zjišťuje informace o produktech před nákupem na internetu pomocí chytrého telefonu. Vyhledávají převážně doma.

50%

zákazníků – uživatelů chytrých telefonů používá nákupní mobilní aplikace. 40 % z nich přes tyto aplikace nakupuje.

 

***

Zdroje výzkumu:
Google Internal Research (from Economic Impact report)
Rise of Digital Challengers by McKinsey
DESI Report 2019 – Integration of Digital Technology
DESI 2019 Country Report Poland
Economic Impact Report RO

Diskuze k článku