Internetová reklama za první půlrok vynesla 17 miliard dolarů

Když v roce 1996 IAB s reportem začínala, vyšly příjmy internetové reklamy pouhých 82 milionů dolarů. Pravidelný růst, zprvu v řádu stovek procent, později v řádu desítek, přivedl online reklamu během jedné a půl dekády na úroveň desítek miliard. Za 17 let provádění zprávy, která vychází vždy dvakrát ročně, za pololetí a celý rok, si pololetní výsledek meziročně pohoršil pouze třikrát. Přehled pololetních výsledků v obrázku:

Přehled pololetních výsledků internetové reklamy podle IAB od roku 1996

Pokud jde o letošní výsledky, nebyl sice nárůst 14 procent nijak rekordní, meziročně šlo ale o druhé největší navýšení příjmů z online reklamy pokud je nebudeme počítat poměrně, ale bude nás zajímat čistě částka, o kterou se zvedly. Vyšší růst byl v tomto ohledu pouze o rok dříve, z roku 2010 na rok 2011. Podíváme-li se na jednotlivé oblasti internetové reklamy, byl vývoj následující:

  • Vyhledávání si meziročně polepšilo o 19 procent, z 6,84 miliardy na 8,13 miliardy dolarů.
  • Display reklama rostla z 5,35 na 5,59 miliardy dolarů, což znamená přibližně čtyřprocentní nárůst.
  • Bannery rostly o 11 procent, z 3,27 miliardy na 3,62 miliardy dolarů. Bannery, stejně jako video, jsou již započítány jako součást display reklamy.
  • Video rostlo o 18 procent, z 891 milionů na 1,053 miliardy dolarů.
  • Mobilní reklama se skoro zdvojnásobila, zaznamenala růst z 636 milionů na 1,2 miliardy dolarů.

Nejvíce za reklamu na internetu utrácely maloobchody (3,4 miliardy dolarů), hodně do ní investoval i automobilový průmysl (2,2 miliardy dolarů). V celkově stagnující ekonomice je podle analytiků IAB dvojciferný růst internetové reklamy důkazem, že je živá a daří se jí dobře.

Via IAB