Instagram je s prvními reklamními kampaněmi spokojený

První reklamy se na Instagramu začaly objevovat před několika týdny, a služba na ně již dopředu uživatele připravovala, aby zmírnila jejich negativní reakci. Podle prvních čísel, která si Instagram interně vyhodnotil, se riziko vyplatilo. Reklama zobrazovaná jeho uživatelům se zdá mít slibný potenciál.

Instagram na svém blogu rozvedl výsledky z prvních čtyř dokončených kampaní, které vypadají takto:

  • Levi’s oslovil 7.4 milionu lidí v cílové skupině 18 až 34, což je 47 krát víc, než má na Instagramu fanoušků
  • Ben & Jerry’s oslovil 9.8 milionu uživatelů ve věku 18 až 35, tedy 29 krát víc, než je jeho 334 tisíc fanoušků
  • zapamatování produktů, na které reklama odkazovala, bylo u lidí jí vystavených o 32 procent vyšší než u kontrolní skupiny
  • o 10 procent se po vystavení kampaním zvýšila také brand message awareness

První reklamní kampaně na Instagramu samozřejmě profitovaly z toho, že šlo o naprostou novinku, a získávaly si díky tomu velkou pozornost navíc. I přesto jsou ale uvedená čísla poměrně slibná, a ukazují na potenciál reklamy na Instagramu. Alespoň tehdy, pokud ji inzerující společnosti dovedou vytvořit dostatečně kvalitní a zajímavou.

Právě na kvalitu Facebook a Instagram u prvních reklamních kampaní fotografické sociální sítě kladly velký důraz. Cílem číslo jedna totiž pochopitelně je nechat uživatele na reklamu přivykat postupně a pokud možno nenásilně. K tomu bylo ovšem třeba, aby první reklamní kampaně byly samy o sobě alespoň tak zajímavé, jako běžný organický obsah přítomný v uživatelských feedech.