Inspirace: GIF promo pro seriál Banshee

Máme moc rádi inspirativní online kampaně na americké velkofilmy a seriály a dlouhodobě je sledujeme. Tuhle disciplínu podle nás ve velkém odpálil v podstatě až tým okolo režiséra a producenta J. J. Abramse. Jeho ARG (Alternate Reality Games), náborové kampaně na Star Fleet Academy, různé flashovky na nejpopulárnějších herních serverech a samozřejmě brilantní teasovací kampaň na Facebooku – to všechno pomohlo vytvořit z oživeného Star Treku opět kult. Masterpiecem byl samozřejmě celý kolotoč okolo jiného snímku, pseudodokumentu Cloverfield.

Kromě kampaní od Abramsova týmu nesmíme mezi průkopníky zapomenout ani na Temného rytíře s jeho microsites The Gotham Times, Why So Serious, nebo Gotham Cab Company. Fenomén posledního roku pak byl Peter Jackson se svými výpravnými Production Diaries k Hobitovi (předposlední díl má 3,2 milionu zhlédnutí).

Od jisté doby je prostě online kampaň pro jakýkoliv nový filmový nebo televizní projekt původem z USA základ. Každý film a seriál má dnes už naprosto samozřejmě web, Facebook stránku, Twitter účet a YouTube kanál (nebo alespoň v rámci studia či televize, která za dílem stojí). Mimochodem, pro českou produkci to samozřejmostí stále není.

Nový seriál Banshee (HBO produkce) samozřejmě všechno výše zmíněné používá. Na YouTube je kromě teaserů, trailerů a zákulisních záběrů kompletní první epizoda, na webu je ke stažení plnohodnotný komiks a kromě toho tvůrci sáhli k ještě jedné zábavné vychytávce: pilotní díl rozsekali do 80 GIFů. Ty nabízejí ve formě speciálního GIF shopu postaveného nad čím dál populárnější blogovací platformou Tumblr, která umožňuje ultra snadné sdílení příspěvků.

GIF shop není nijak extra zábavný a ostatně ani jinak zatím Banshee zase tolik neboduje. Kompletní první díl má na YouTube pár desítek tisíc zhlédnutí, fanoušků má seriál podobně jako Tyinternety a na GetGlue („Foursquare“ pro sociální sledování seriálů a filmů) má 16 tisíc check-inů. Nicméně nás hrozně baví ten nápad i zpracování. Kdyby to samé udělali tvůrci Family Guye, Futuramy nebo jakéhokoliv jiného kultovního seriálu (ano, nemusí být nutně animovaný, jenom si na nic kultovnějšího zrovna nevzpomenu), měli by o viralitu postaráno.