Infografika: Za deset let utratili Češi na Aukru 24 miliard

Posledním trendem v uživatelském chování jsou nákupy přes mobilní telefony. „Nákupy přes mobily a tablety už představují celých 10 % všech našich prodejů a jsme si jistí, že tento podíl se bude dál strmě zvyšovat,“ říká tisková mluvčí Aukra Michaela Papežová. Právě nakupování i prodej přes mobilní zařízení je oblast, na kterou se chce společnost zaměřit v nové dekádě. Kromě toho chystá i novou podobu stránek, kterou představí během podzimu.

Pro obchodování na Aukru jsou typické aukce, ne však bezvýhradně. „V minulosti bylo období, kdy byly dražby mírně v útlumu, byť jejich dlouhodobá obliba je nesporná. V loňském roce představovaly 41 % našich tržeb. Z toho je patrné, že už si zákazníci zvykli nakupovat i nové zboží za klasické pevné ceny,“ vysvětluje ředitel portálu Milan Kučera a dodává: „Nejčastěji v dražbách Češi nakupují starožitnosti nebo sběratelské kousky. Za pevné ceny se nejvíce nakupuje vybavení pro dům a zahradu.“

Co se týče plánů do budoucna, bude se Aukro zaměřovat především na profesionální prodejce. „V blízké době budeme pro profi prodejce spouštět speciální stránky, které budou určeny výhradně pro ně a budou obsahovat analytické nástroje a rady pro úspěšné obchodování. Naším cílem je představit jim Aukro jako plnohodnotný prodejní kanál. Navíc díky počtu návštěvníků i registrovaných uživatelů je zobrazení nabídky na Aukru velkou konkurenční výhodou. Profesionální prodejci a firmy jsou pro Aukro jedním z důležitých pilířů obchodu, relativně malá skupina těchto prodejců na Aukru (15 %) tvoří až tři čtvrtiny celkového obratu,“ říká Kučera.

O první desetiletce Aukra a o tom, co bude dál, jsme si s Milanem Kučerou povídali také v našem sklepě.