Infografika: V internetové reklamě se loni v Česku protočilo přes 23 miliard korun

Už před třemi lety předstihla v Evropě internetová reklama tu televizní. V roce 2017 se v internetové reklamě v České republice protočilo 23,3 miliardy korun, což představuje 18% meziroční nárůst. V tomto neustále rostoucím byznysu se pohybuje také firma Internet BillBoard, jejíž technologie zasáhne 7,3 milionu Čechů měsíčně. To je 97 % české internetové populace. A proto má ohledně internetové reklamy u nás relevantní čísla.

V roce 2017 byly nejlepšími dny pro internetovou reklamu pondělí a úterý, přičemž vrchol internetové reklamy přicházel vždy v době oběda mezi 12. a 13. hodinou a pak večer mezi 20. a 22. hodinou. To ostatně odpovídá špičkám v užívání samotného internetu.

Google Chrome & Windows 7

V loňském roce se nicméně snížila proklikovost přímého prodeje bannerových display formátů. Průměrná proklikovost byla na úrovni 0,11 %, což je o něco méně něž rok předtím (0,14 %). Internet BillBoard to přičítá zvýšení podílů obchodovaného prostoru pomocí programatiku dalších automatizovaných možností obchodování.

Mezi internetovými prohlížeči zůstává jedničkou Google Chrome, který používali přes 53 procent počítačů. Vedle Chromu se na internetovou reklamu nejvíce klikalo ještě ve Firefoxu a Internet Exploreru 11. Mezi operačními systémy loni podle dat Internet BillBoard stále ještě vedly Windows 7. Jejich podíl ovšem meziročně klesl zhruba o sedm procentní bodů, což odpovídá nárůstu podílu Windows 10.

Na mobilech je vítěz jednoznačný. Android měl u nás prakticky desektrát větší zastoupení než iOS. Více dat o internetové reklamě v České republice v roce 2017 najdete v infografice níže.

Diskuze k článku