Infografika: Tři věci, které byste měli vědět o mobilní reklamě

Infografika od Smart Ad Server navazuje na obdobný loňský výtvor, který shrnoval rok 2011 a uváděl nejdůležitější trendy pro rok 2012. Jednoznačným trendem do roku 2013 je podle ní nebývale rychlý nárůst mobilní konzumace online obsahu. Zatímco v roce 2011 tak sledovalo sportovní a běžné zpravodajství shodně jen 11 procent lidí, loni se toto číslo vyšplhalo na 32 procent u obecných a 40 procent u sportovních zpráv. Nebylo by tedy příliš překvapivé, kdyby během letoška poprvé v historii mobilní konzumace digitálního obsahu překonala tradiční zařízení.

Zajímavý trend odhaluje Smart Ad Server i v rozrůzněnosti mobilních zařízení. Fragmentovaný Android si totiž našel svého hrdinu, Samsung Galaxy, který tvoří 22 procent všech používaných chytrých telefonů. Spolu s dalším majoritně používaným telefonem, iPhonem, potom v součtu tyto dva dominantní modely ovládají 60 procent trhu. O zbylých 40 procent se dělí na 4000 jiných modelů, na které je cílení reklamy díky neskutečné fragmentaci velmi náročné, dost pracné a jak infografika naznačuje, možná i trochu zbytečné.

Více zajímavostí najdete níže, mezi nimi třeba i to, jak si vedou nejpoužívanější mobilní reklamní formáty co do proklikovosti: