Infografika: Reklama na Facebooku vs. ve vyhledávání v prvním čtvrtletí

Proklikovost reklamy ve vyhledávání se dlouhodobě drží na podstatně vyšší úrovni, než jak si vede Facebook. Na Facebooku ale rychleji než reklamě ve vyhledávání roste návratnost reklamy. Zatímco příjmy z vyhledávání se inzerentům zvýšily meziročně jen o 12 procent, příjmy z reklamy na Facebooku se zvýšily o 191 procent, tedy na 2.91 násobek svých hodnot před rokem.

Infografika ovšem srovnává pouze růst výše příjmů z reklamy, nikoliv výši příjmů jako takovou, kterou neuvádí. Není z ní tedy bohužel jasné, zda jsou příjmy inzerentů Kenshoo z vyhledávání při stejné investované částce vyšší či nižší než z reklamy na Facebooku. Infografika je založena na datech všech klientů Kenshoo Social za posledních pět čtvrtletí(celý loňský rok a první letošní čtvrtletí), což znamená asi 220 miliard zobrazených reklam ve vyhledávání a 280 miliard reklam zobrazených na Facebooku.

Několik dalších postřehů:

  • reklama na Facebooku rychleji roste i co do investic inzerentů, které meziročně rostly o 37 procent, oproti 10 procentům růstu investic u vyhledávání; vyhledávání je ovšem starší a dospělejší trh, u kterého menší růst lze očekávat
  • na Facebooku byl levnější proklik, 25 dolarových centů oproti 59 centům ve vyhledávání
  • vyhledávání rychleji roste počet prokliků, meziročně o 8 procent, oproti růstu prokliků na Facebooku o pouhé 1 procento

A nyní již celá infografika:

2014Q1_Search_and_Social