Infografika: Každý druhý Čech nesnáší reklamu na alkohol. Zájezdy nebo oblečení vítá

Které z internetových reklam vadí Čechům nejvíce? Odpověď na tuto otázku zjišťovala digitální agentura AITOM a došla k jasným závěrům. Čechům na internetu nejvíce vadí reklama na alkohol a léky. Největší problém je, když jim takovou věc ukáže internetové bankovnictví…

Průzkum ukázal, že 54 % českých uživatelů dráždí reklama na alkohol, následují léky (47 %), potraviny (42 %) a počítačové příslušenství včetně softwaru (40 %). Pokud byste naopak hledali nejvíce tolerovanou reklamu, je to ta s nabídkou zájezdů. V pořádku shledávají Češi také reklamu cílenou na oblečení, knihy a elektroniku.

Až 76 % českých uživatelů má podle specialistů z AITOMu zkušenost s remarketingem, neboli způsobem cílení reklamy na uživatele, kteří daný web již v minulosti navštívili. Podobnou zkušenost ale hodnotí pozitivně jen 23 % z nich, 48 % ji naopak vnímá negativně. 36 % návštěvníků internetu se poté setkalo s geolokační reklamou, tedy možností zacílení na základě polohy.

Reklama na YouTube je zlo

Významně se spokojenost s reklamou odvíjí také od toho, kde na ni uživatel narazí. Pokud je to v internetovém bankovnictví, během sledování videa na YouTube nebo televize na internetu, hodnotí ji negativně. Ani během psaní či čtení e-mailů nebo hraní online her není vítaná.

Pochopení má zobrazená reklama u Čechů v případě nakupování, návštěvě sociálních sítí, stahování hudby nebo poslechu rádia na internetu. Téměř polovina Čechů je přitom toho názoru, že na ně internetová reklama nemá žádný vliv (46 %).

V případě mužů patří mezi přijatelnou reklama na elektroniku, sportovní zboží a softwary. Naopak je nezaujme reklama na léky, alkohol a bazary. Ženy nejvíce ocení reklamu na oblečení, pozastaví se také nad knihami a nejrůznějšími zájezdy.

Diskuze k článku