Infografika: Fakta o obsahovém marketingu

Co je obsahový marketing? Všichni to asi tak trochu tušíme, vytvořit definici je ale přece jen o něco těžší, než tento pojem instinktivně chápat. Obrátíme se proto tam, kde nám s velkou pravděpodobností pomohou. Co nám k obsahovému marketingu řekne Wikipedie?

„Obsahový marketing je jakýkoliv marketingový formát, který zahrnuje tvorbu a sdílení médií a publikaci obsahu za účelem získání zákazníka. Tyto informace mohou být v mnoha různých formátech, mj. zprávy, video, teoretické studie, e-booky, infografiky, případové studie, návody, Q&A či fotografie.“

K tomu největší online encyklopedie dodává, že obsahový marketing není primárně zaměřen na prodej, ale na komunikaci s existujícími a potenciálními zákazníky. V tomto ohledu je obsahový marketing velmi podobný sociálním médiím – jsou také více zaměřena na vztah a komunikaci se zákazníkem, než na přímý prodej. Koneckonců obsahový marketing má k sociálním médiím velmi blízko, protože je jednou ze základních forem komunikace přes ně.

Přestože prodej není přímým cílem obsahového marketingu, je vždy tím, co je skutečným motivem a hnacím motorem každé marketingové aktivity. Proto se hodí porozumět tomu, jak obsahový marketing funguje, aby k tomuto cíli obsahový marketing skutečně svého uživatele dovedl, jakkoliv zprostředkovaně.

Jako dobré shrnutí základních informací může posloužit následující infografika od Demand Metric. Ta formou obsahového marketingu (infografikou od soukromé společnosti) informuje o třech základních okruzích otázek – jak si obsahový marketing vede v současnosti, proč je dobré jej používat a kudy do toho.