Infografika: 70 % Čechů se snaží omezit internetovou reklamu. Jen pro 3 % je užitečná

Internetová reklama je fenomén, bez něhož by mnoho webových projektů vůbec nemohlo fungovat. Slouží ale také pochopitelně k čistě marketingovým účelům. Digitální agentura AITOM se ve svém posledním průzkumu zaměřila na to, jak vlastně internetovou reklamu vnímají Češi, a zjistila, že až 90 % z nich by si ji přálo úplně vypnout.

Jako otravnou nebo všudypřítomnou vnímá podle průzkumů až 41 % Čechů. Naopak pouhé 3 % ji tolerují jako nutné zlo a stejné procento uživatelů ji považuje za cílenou nebo dokonce užitečnou. Internetová reklama pak ve výsledku více působí na ženy – ke koupi ale přesto motivuje jen 5 % z nich. U mužů to je pouhé jedno procento.

Žádná reklama, ale co s placením?

Z výzkumu, který na 511 respondentech provedla agentura STEM/MARK, také vyplývá, že nejvíce reklama funguje ve věkové skupině od 30 do 44 let. Jen zhruba pětinu Čechů nicméně reklama na internetu upozorní na věci, které hledají. Naopak 43 procentům Čechů taková reklama odvádí pozornost (17 % uživatelů kvůli ní dokonce občas zapomene, proč na danou stránku vůbec přišli).

Nejdůležitějším zjištěním celého průzkumu je zřejmě to, že 90 % Čechů zastává názor, že reklamu na internetu by mělo být možné vypnout úplně. Omezit se ji pokusilo již 70 % z nich, nejčastěji přes AdBlock, vymazání cookies nebo volbou jiného prohlížeče. Ale tím, jak by se například měly nahradit příjmy některých webů, se již průzkum nezabývá. Nebo zda by byli lidé ochotní za obsah na internetu platit.

Více dat naleznete v přiložené infografice níže.

Diskuze k článku