Google tvrdí, že s přeností přes 90 procent odhadne úspěšnost nových filmů

Zvýšení zájmu o vyhledávání informací souvisejících s aktuálními či chystanými filmy mezi lety 2011 a 2012 o celých 56 procent svědčí podle Googlu o tom, že lidé se pečlivě rozhodují, na jaké filmy půjdou,. Z informací, které o průběhu jejich rešeršování společnost získává z pozice nejpopulárnějšího světového vyhledávače, lze prý velmi přesně odhadnout, jaké filmy si v kinech povedou dobře a jaké naopak nikoliv.

Google to tvrdí v rámci své nové studie (PDF), která se souvislostmi mezi vyhledáváním informací k filmům a výkonností těchto filmů v kinech detailně zabývá. Jen podle objemu vyhledávání a počtu placených kliknutí dokáže prý Google předpovědět úspěšnost premiérového víkendu s přesností 92 procent a následujících víkendů na 90 procent.

Když se k tomu přidají ještě další informace, například vyhledávání trailerů k filmům, dokáže výnos premiérového víkendu společnost trefit dokonce na 94 procent. Pouhý objem vyhledávacích dotazů během posledních sedmi dnů před premiérou, bez ostatních ukazatelů, dokázal úspěch prvního víkendu naznačit s přesností na 70 procent.

Google se novou studií snaží přesvědčit tvůrce filmů, aby nezanedbávali přítomnost své tvorby v jeho vyhledávači. Společnost uvádí, že skoro polovina, přesně 48 procent diváků, se o tom, na jaký film půjdou, rozhoduje až v ten den, kdy si pořizují lístky. Že přinejmenším část jejich rozhodování probíhá i ve vyhledávání Googlu je přitom více než zřejmé.

Jedno je jisté, distributorům filmů by se určitě hodil přístup k technologii, která by pro ně podobné předpovědi dokázala zpracovávat průběžně.