Google testuje bannerovou reklamu ve vyhledávání

Google kdysi slíbil, že ve vyhledávání nebude žádná bannerová reklama. Experiment, který v současnosti probíhá mezi malým počtem amerických uživatelů vyhledávače, ale napovídá, že buď má Google vlastní představu o tom, co je to banner (a reklamu v experimentu za něj nepokládá), nebo svůj osm let starý slib už nepovažuje za relevantní.

Společnost Synrgy zveřejnila na Twitteru fotografii vyhledávacího dotazu na „Southwest Airlines“. Velmi nápadně hned na vrcholu stránky výsledků vystupuje do popředí ohromný sponzorovanýobrázek, na jehož přítomnost v nejpopulárnějším vyhledávači západního světa rozhodně zvyklí nejsme.

google-full-page-sponsored-image-ad-600x540

Google experiment potvrdil, s tím, že probíhá jen na „velmi omezeném“ vzorku amerických uživatelů. Zda lze testovanou reklamu označit přímo za banner je samozřejmě otázkou. Svým způsobem totiž jde o klasickou vyhledávací reklamu s pododkazy, pouze s velkým obrázkem v záhlaví. At už ale tuhle reklamu pojmenujeme jakkoliv, rozhodně na vrcholu stránky výsledků zabírá podstatně víc místa, než reklamy, které vyhledávač zobrazuje mimo své experimenty.

Kromě zajímavého experimentu Google provedl ještě jednu změnu reklamy ve vyhledávání. Společnost oznámila, že zvyšuje důležitost, jakou má pro reklamní aukci v AdWords využití reklamních rozšíření (extensions). Jedná se o doplňky reklamy, které mohou uživatelům umožňovat například přímo z reklamy inzerujícímu zavolat, nebo mohou obsahovat mapu s místem kamenné prodejny, nebo odkazy na specifické landing pages.

Google bude nyní vyhodnocovat, jaký vliv budou použité doplňky mít na relevanci reklamy pro uživatele. V případě, že bude vliv vyhodnocený jako pozitivní, bude reklama mít výhodu v rámci aukčního systému společnosti. Jinými slovy, reklamy s rozšířeními budou mít větší šanci, že budou uživatelům skutečně zobrazeny.