Google rozdělí mobilní reklamu mezi AdMob a AdSense

Většina mobilních vydavatelů obsahu se brzy může těšit na zjednodušení práce s reklamou, které jim přichystala společnost Google. Již nebudou muset složitě rozhodovat, zda využít služeb AdSense nebo AdMob, dvou reklamních sítí, které se ještě donedávna svou mobilní nabídkou vzájemně překrývaly. Pokud bude developer chtít monetizovat mobilní aplikaci, bude jeho volbou AdMob, pokud mobilní web, padne jeho oko na AdSense.

Již dříve tento rok Google přesunul nabídku reklamy do mobilních aplikací, která byla součástí AdSense, do AdMobu, s čímž došlo zároveň k přesunu stávajících zákazníků. Operace rozdělení reklamy nyní pokračuje. Google upozorňuje, že do 30. září přestane fungovat stávající podpora AdMobu pro reklamy na WAP, doslova „o trochu déle“ by měla vydržet podpora pro stránky pro high-end telefony. Přesné datum v druhém případě specifikováno není, Google pouze zdůrazňuje, že chce svým zákazníkům poskytnout dostatek času pro přesun k druhému reklamnímu produktu.

Reklamy v aplikacích je u Googlu výrazně méně

Jediná skupina developerů, kterým by mohla novinka dělat problémy, jsou ti, kteří se tvorbu webů, mobilních webů a mobilních aplikací snaží vzájemně co nejvíce přiblížit a tomu odpovídá i potřeba reklamního inventáře používané reklamní sítě. Pro ty se přesunem reklamy na mobilní weby z AdMobu do AdSense situace spíš zkomplikuje, protože budou muset do své nabídky přidat další reklamní síť, s jejíž nabídkou se budou muset seznámit.

Jedním z důvodů, proč Google k tomuto kroku přistupuje, je pravděpodobně zmenšení projektu AdMob a přesun investovaných prostředků a pracovní síly jinam, tedy jakási konsolidace produktů směrem k těm větším v duchu „podzimního jarního úklidu„. Z příjmů z mobilní reklamy, které se pro Google vyšplhaly loni podle odhadů na zhruba miliardu dolarů, totiž mobilní aplikace měly na svědomí jen 150 milionů. Přestože podle společnosti Flurry roste (alespoň v USA) tento typ reklamy závratným tempem, je nepravděpodobné, že by reklamu na mobilních webech v rámci prodejů Googlu tento rok mohly aplikace dohonit.

Google slibuje vyšší příjmy

Clay Bavor, který o přesunu mobilního inventáře mezi AdSense a AdMob jako první informoval na blogu Googlu, k tomu píše: „Víme, že takovéto přesuny mohou našim zákazníkům způsobit práci navíc, jsme si ale absolutně jisti, že díky přizpůsobení produktů specifickým požadavkům tvůrců aplikací a vydavatelů webů budeme schopni zákazníkům poskytnout nejlepší technologie, reporting, nástroje nejjednodušší k používání, nejkvalitnější reklamy a nejvyšší možné příjmy.“

Via Google, mN