Google představil nový reklamní formát nezávislý na proklicích

Lightbox, nový reklamní formát Googlu, působí zprvu jako obyčejná reklama. Při najetí kurzorem myši nad oblast, kde se reklama nachází, se ale ukáže jeden velmi zásadní rozdíl. Po dvou vteřinách totiž Lightbox zaplní celý prostředek obrazovky a zbytek obrazovky zešediví. Tento proces si můžete představit podobně, jako když si rozkliknete fotografii na Facebooku.

Lightbox tedy nevyžaduje kliknutí, stačí pouhé umístění kurzoru nad reklamu. To sice zavání velkou možností náhody, jako obrana proti nechtěným zobrazením nicméně slouží právě zmíněné pravidlo dvou vteřin. Google tvrdí, že testování ukázalo vysokou shodu mezi takto dlouhým umístěním kurzoru nad reklamu a zájmem o její obsah, dvouvteřinový limit eliminoval prakticky všechna náhodná zobrazení. Zadavatel reklamy platí u Lightboxu místo za proklik tehdy, když se spustí velká verze reklamy.

Lightbox

Oproti reklamě, která se zvětší při kliknutí, zaznamenal Lightbox šestkrát až osmkrát větší engagement uživatelů. Google formát představuje jako první z nové rodiny display reklam, které umožňují zadavatelům platit pouze tehdy, když reklama uživatele zaujme. Lightbox může obsahovat různé prvky včetně videa, fotek, nakupování a dokonce i her. Google tak po Facebooku, který v posledních dnech pilně přesvědčuje své inzerenty o nepotřebnosti prokliků, také začíná pochybovat o jejich nepostradatelnosti.

Via TC