Google My Business: Jedno místo pro Google Maps, vyhledávání i Google+

V jednoduchosti je krása a to samozřejmě platí i u reklamních produktů. Namísto několika navzájem nezávislých marketingových produktů od jednoho poskytovatele, které uživatel musí spravovat každý zvlášť, je samozřejmě mnohem praktičtější mít vše propojené a ovládat to z jednoho společného místa.

V tomto směru je třeba velmi pozitivně hodnotit změnu, kterou do služeb Googlu vnáší novinka Google My Business. Google vytvořil jednotné rozhraní, přes nějž lze ovládat stránku na Google+ (včetně její tvorby, vkládání příspěvků a nově i analytiky), upravit záznam na mapách a ve vyhledávání, číst uživatelské recenze a reagovat na ně, či spustit videohovor přes Hangouts. Na nové rozhraní Google převede všechny, kdo mají stránku na Google+ nebo používají Places for Business, noví uživatelé samozřejmě začnou rovnou s ním.

GMB_desktop_final_final

Samozřejmostí bude možnost měnit informace o společnosti jako jsou otevírací hodiny pro veřejnost, fotografie, popis či kontaktní údaje. Vše bude propojeno s AdWords Express, takže obchodníci budou mít možnost přímo z Google My Business začít inzerovat i s placenou reklamou.

Za speciální pozornost stojí nové Insights, které umožní sledovat počet zobrazení příspěvků či aktivitu uživatelů na stránce na Google+. Tyto Insights jsou totiž nejdůležitějším vylepšením pro velké firmy, pro něž ostatní možnosti nástroje Google My Business nejsou natolik relevantní. Oproti možnostem nabízeným v obdobném nástroji Facebookem jsou ovšem Insights na Google+ zatím jen velmi povrchní. Nabízejí tři základní skupiny statistik, a to viditelnost (stránky i příspěvků), engagement uživatelů u příspěvků a základní demografické údaje o publiku.

Nástroj bude k dispozici i v mobilních aplikacích. Ta pro Android již je na světě, aplikaci pro iOS Google stále ještě dolaďuje a slibuje ji spustit v blízké době.