Gartner: Za reklamu v mobilech se letos utratí 18 miliard dolarů

Od příštího roku totiž má být růst poháněn hlavně lepší situací na trhu, ale i tím, že nové médium se zařadí  a možná i překoná ta stávající. „Nejsilnější růst čeká především Spojené státy, koneckonců tam je svět online reklamy nejrozvinutější,“ tvrdí Mike McGuire z Gartneru.

Koneckonců, velkou část z celého globálního balíku na spolkne Google. Za loňský rok na ní totiž vydělal necelých devět miliard. A nový systém pro mobilní reklamu loni testoval i Facebook. Tomu příjmy z mobilů tvoří čtyřicet procent příjmů.

Lidé z Gartneru také pozitivně hodnotí možnosti, které mobilní reklama přináší – především v kombinaci se službami jako Foursquare nebo Pinteretst. Jinými slovy, reklama založená i na tom, co o příjemci prozradí jeho telefon nebo naopak on sám prostřednictvím svého telefonu.