Gamee – sociální síť pro hračičky z Česka. Za peníze manželů Řežábových ji vytvořilo Cleevio

Manželé Řežábovi vypouští do světa sociálně herní aplikaci Gamee, v níž mohou hráči měřit síly se svými kontakty na sociálních sítích v jednoduchých minihrách. Projekt řídí Božena Řežábová, aplikaci vyvinulo Cleevio, které ji zatím plní i hrami. Oficiální start proběhne 30. dubna.

Zatím je k dispozici 12 her. „Víme, že životnost malých her je krátká, proto budeme každé dva týdny přidávat nové,“ uvedla dnes Božena Řežábová, někdejší manažerka v českém Googlu, na představení aplikace. To proběhlo v sídle studia Cleevio Lukáše Stibora, které aplikaci vyvinulo.

Gamee je už k dispozici ke stažení na App Store, Android verze se ladí a dorazí v horizontu týdnů. Hry jsou multiplatformní, kromě iOS a Androidu půjdou hrát i na webu. Právě propojení s ním má usnadnit sdílení mezi hráči. Když pozvete ke hře kamaráda, nemusí Gamee instalovat.

Gamee tak není jen aplikací, ale platformou, do níž budou moci přidávat hry i samotní vývojáři. S takovou možností se počítá během několika měsíců, zatím se na ní pracuje.

Hranice mezi gamingem a gamblingem

Gamee je projekt manželů Řežábových: Božena Řežábová projekt řídí, její manžel Jan Řežáb, CEO Socialbakers, s ní společně do aplikace investuje 600.000 USD.

Pro hráče bude Gamee zdarma. Naštěstí nestaví na dnešním „populárním“ modelu skrytého zpoplatnění free to play, naopak si z něj autoři aplikace dělají legraci kampaní # WeQuitFakeFree (viz video níže). „Je to hranice mezi gamingem a gamblingem,“ odsuzuje tento model Božena Řežábová.

Kvůli tomu ale musel tým přijít s jinou formou monetizace. Kromě reklamy to budou sponzorované hry. Nabízet je autoři Gamee budou na mezinárodních trzích, zájem už registrují a momentálně jsou rozjednaná tři partnerství. „Mělo by jít hlavně o značky, mají velké profily na sociálních sítích a chtějí si budovat brand,“ uvedla Řežábová k možným partnerům.

Široký záběr a globální cíle

Testování proběhlo v Turecku a v Austrálii, jinak ale Gamee cílí na globální trh. Jednotlivé hry jsou zatím určené pro všechny trhy, ale i to se může změnit v podobně her lokálních. „Připravujeme kampaň pro arabský svět s motivy Ramadánu,“ potvrdila Řežábová.

Díky variabilitě her má Gamee potenciál oslovit širokou skupinu hráčů. Ačkoli vývojáři čekali, že osloví hlavně mladší cílovou skupinu, ale podle prvních čísel zajímá Gamee hráče ve věku 13-40 let, což je poměrně široký rozptyl.

Plán do budoucna je odvážný. „V prvním roce chceme miliony uživatelů, výhledově bychom chtěli být nejrychleji rostoucí sociální síť,“ uvedla Řežábová.

Ukázky her v aplikace Gamee

 

Diskuze k článku