Ne stravenky a 30 minut na oběd. Zmrazená vajíčka, jóga a minigolf. Firemní benefity, jak je neznáte

Ilustrační foto. Zdroj: Flickr, Colville-Andersen

Vajíčka i muži u ledu: internet se baví

Za proceduru v hodnotě až 20 tisíc dolarů – a další peníze určené pro partnery, na které se v některých případech můžou vztahovat – se zatím ale obě firmy dočkaly spíš kritiky. Údajně ženy nutí upřednostňovat kariéru a měly by se spíš soustředit na vylepšení pracovních podmínek pro ty, co už rodiče jsou.

Satirický The Onion zprávu vyšperkoval až do podoby, ve které podle něj Facebook nabízí ženám zmrazení novorozenců do doby, než budou opravdu připravené. Připravuje prý navíc benefit, v rámci kterého umožní ženám-zaměstnankyním zmrazení manželů, dokud nebudou emočně připraveni na to, aby se konečně stali otci.

Firmy mlčí, ale platí

Ani jedna ze společností na útoky veřejně nereaguje a obě potichu čekají, až mediální rozruch utichne. Přitom by se mohly bránit: tak třeba Facebook nabízí mimo jiné čtyři tisíce dolarů pro novopečené rodiče na dětské výdaje, čtyřměsíční placenou „mateřskou“ a samozřejmostí je dotovaná firemní školka

Zdroj: Facebook Facebooku

Zdroj: Facebook Facebooku

A navíc společnost už platí třeba agenturní poplatky za náhradní mateřství, laboratorní mimoděložní oplodnění, vajíčka a spermie od dárců nebo poplatky a právní náklady spojené s adopcí.

Průměrný věk zaměstnanců ve firmě byl loni 28 let a nabídka služeb kryobanky je tak ve skutečnosti trochu předčasná. Američanky totiž v tomto věku o dětech často ještě ani neuvažují a přesouvají je do o něco pozdějšího stadia. Třeba počet čtyřicetiletých prvorodiček ve Spojených státech za posledních dvacet let narostl dvakrát.

Co ještě můžete závidět: koloběžky i koblihový den

Za mladé talenty je zkrátka třeba platit. Třeba v Dropboxu jsou samozřejmostí lekce jógy, čerstvě vymačkané pomerančové džusy nebo koloběžky jako možnost dopravy mezi kancelářemi. Herní místnosti s kulečníkem, šipkami, nebo arkádovými hrami jsou u mladých a perspektivních společností skoro nutností. Třeba firma Killerinfographics.com k tomu přidala horolezeckou stěnu.

space-lift-2013-3-1024

LinkedIn zase nenechává zaměstnance unudit se v polootevřených kancelářských prostorách. Pravidelně pořádá soutěž, v rámci které mají co nejlépe svá místa vyzdobit. Pracovníci se nenechávají zbytečně přemlouvat a předělávají své kanceláře na minigolfová hřiště nebo útočiště pokémonů.

Na čtvrtky se můžou těšit ti, co upřednostňují o něco pasivnější a sladší trávení času ve firmě Shopkeep.com. To mají totiž koblihový den. Úplně opačně na to jdou v AirBnB, kde je denně k dispozici organický oběd.

Jídlo pravidelně zajišťuje i Twitter, který ještě ulevuje vytíženým pracovníkům třeba i praní a čištění oblečení. V Googlu si zaměstnanci v rámci pracovních výhod můžou užívat mimo jiné výměny oleje u auta a jeho mytí.

Diskuze k článku