Facebook Messenger jsme překombinovali, přiznal jeho šéf. Chystá zjednodušení

Facebook Messenger je v očích mnoha uživatelů buď nepostradatelným komunikačním nástrojem, nebo nepřítelem číslo jedna. Někteří se od komunikátoru nejpopulárnější sociální sítě odvrací i kvůli tomu, že je stále složitější. A to hodlá Facebook v roce 2018 změnit. Chce Messengeru vrátit jednoduchost a efektivitu.

Facebook oddělil Messenger od své hlavní aplikace v roce 2014. Od té doby pak do své komunikační platformy, kterou používá 1,3 miliardy uživatelů měsíčně, přidal mnoho novinek.

Zpět k základům

Platby, boti, hry, stories a další udělali z původně velmi jednoduché aplikace poněkud přeplácaný mišmaš. Původní důraz na samotné konverzování se vytratil.

„V posledních dvou letech jsme přidávali mnoho novinek, abychom našli funkce, jež nás odlišují. Mnoho z nich našlo svůj product market fit, některé ne. Jak jsme se hnali za novými funkcemi, aplikaci jsme tím přehltili. Můžete očekávat, že budeme letos investovat do masivního zjednodušení a zefektivnění Messengeru,“ prozradil v postu David Marcus, šéf platformy.

Komunikace na Messengeru v roce 2017:

  • 1,3 miliardy aktivních uživatelů měsíčně
  • 17 miliard videochatů (dvojnásobek proti roku 2016)
  • 500 miliard poslaných emoji
  • 18 miliard poslaných GIFů
  • přes 200 tisíc botů

Facebook přiznává, že některé funkce, které do Messengeru přinesl, se úplně nechytily. Návrat k základům – tedy důraz na komunikaci samotnou – dává smysl. Pro hry, sdílení svých zážitků a prohlížení dalšího obsahu dnes chodí uživatelé často jinam – na Snapchat, Twitter, Instagram (ten rovněž patří Facebooku) a další služby.

Jak vypadá jednoduchost v podání Facebooku

Zároveň ale nemůžeme očekávat, že by se Facebook najednou začal ve velkém většiny funkcí zbavovat. Jak si představuje jednoduchý, novodobý Messenger – to bude velmi zajímavé sledovat.

David Marcus uvedl, že se jeho tým zaměří na vylepšování komunikace v reálném čase, zkušenost se skupinovým konverzováním, ale také na lepší vizuální komunikaci a zákaznickou podporu. Teprve tedy uvidíme, jaké funkce jsou pro Facebook v Messengeru priorita.

Nejčastěji se v negativním tónu hovořilo o přenesení populárních Stories z Instagramu jak do Messengeru, tak na Facebook samotný. Zda se jich ale Facebook v Messengeru vzdá, není jisté. Vizuální komunikace totiž jednoznačně boduje a Marcus prohlásil, že je to místo, „kam všichni míří, a my se nebudeme ohlížet zpět“.

Loni Messenger také začal nasazovat reklamy a podle Marcuse bude Messenger pro marketingové účely využíván stále více. Už není otázka, jestli k tomu dojde, ale spíše kdy se to rozjede ve velkém. „Stále od většího počtu marketérů slýcháme, že vědí, že messaging je další skvělý marketingový kanál,“ dodává Marcus. Nechtěl být ale zatím konkrétní, jaké kroky v tomto ohledu Facebook chystá.

Diskuze k článku