Facebook letos ovládne pětinu globální mobilní reklamy, Google skoro polovinu

Facebook začal s mobilní reklamou až v létě roku 2012, tedy ani ne před dvěma lety, ale s o to větším úspěchem. Neexistuje jiná společnost, které by se v mobilní reklamě dařilo růst tak rychle. Z nuly v roce 2011 se letos Facebook, podle předpovědi eMarketeru, vyšplhá přes 21% podíl světové mobilní reklamy.

První zůstane i nadále Google, tomu eMarketer přisuzuje pro letošek 46,8 procenta mobilního reklamního trhu, a to oproti 49,3 procenta, kterých společnost dosáhla loni. Facebook na druhém místě si polepší, prý dosáhne na 21,7 procenta oproti loňskému výsledku 17,5 procenta. Mírně si polepší i Twitter, který může dle eMarketeru očekávat 2,6% podíl (loni to bylo 2,4 procenta).

Mobilní reklamní trh samozřejmě poroste i jako celek. Pro letošek eMarketer předpovídá jeho souhrnnou hodnotu 31,45 miliardy dolarů, což by (pokud se předpověď vyplní) byl oproti loňsku nárůst o 75,1 procenta (loni se mobilní reklamy globálně prodalo za 17,96 miliardy dolarů). Do roku 2018 pak společnost počítá s mobilní reklamou na úrovni 94,91 miliardy dolarů.

eMarketer navíc očekává, že letos skoro dvě třetiny reklamních příjmů Facebooku (63,4 procenta) budou pocházet z mobilní reklamy.