Facebook celosvětově druhým největším prodejcem online reklamy

Facebook je se svou miliardou a čtvrt uživatelů nejen jednoznačně největší sociální sítí, ale také jedním z největších prodejců online reklamy. Na jejím celkovém objemu se podle analytické firmy eMarketer letos podílí z 5.64 procenta, což s přehledem stačilo na obhajobu druhého místa z loňska.

Facebook si přitom od loňska polepšil o 1.5 procenta, za rok 2012 měl na svém kontě jen 4.11 procenta online reklamního trhu. Za jeho posílením stojí hlavně silná mobilní pozice, kterou Facebook během uplynulého roku vybudoval. Letos prodal 16.91 procenta z globálního objemu online reklamy, oproti „pouhým“ 5.34 procenta loni.

166395

Za povšimnutí stojí, že zatímco globálně měl Facebook pozici dvojky internetového reklamního trhu už loni, ve Spojených státech se na stříbrnou příčku vyšplhal až letos. Odsunul z ní loni druhé Yahoo, a překonal i loni třetí Microsoft. Obě těmto společnostem se navíc podíl na online reklamě bude podle eMarketeru i v následujících letech dále snižovat.

První je ve všech ohledech jednoznačně Google, a to s ohromným náskokem. Z globální online reklamy si společnost letos ukrojí celkem 31.91 procent, na mobilech to bude ještě víc, 48.76 procenta. Podobné vedení má největší vyhledávač i v USA, kde má pro sebe letos 39.9 procenta online trhu.

V případě Googlu navíc stojí za pozornost ještě jedna statistika. Je jí jeho reklamní příjem rozpočítaný na jednotlivého uživatele. I v tomto ukazateli je Google první, druhé je tentokrát LinkedIn a Facebook až třetí. Co ale upoutá především je mnohonásobný rozdíl v tom, kolik jednotlivý uživatel různým službám na reklamě vynese. Dokud bude tento ohromný rozdíl trvat, bude trvat i náskok Googlu, který společnost na reklamním trhu před svou konkurencí má.

google ad rev per user