F8 v 5 bodech: Facebook zjednodušuje Messenger a útočí na Tinder

Největší sociální síť Facebook zažívá pořádně horký začátek roku. Ostatně sám to tak na úvod tradiční keynote během vývojářské konference F8 okomentoval i její zakladatel Mark Zuckerberg. Poté už se ale věcmi minulými – tedy obrovským skandálem kolem úniku dat – vůbec nezabýval. Naopak ukázal, co má Facebook v rukávu pro měsíce další.

Vzhledem k tomu, že F8 je akce zaměřená na vývojáře, ukazuje na ní Facebook především nové nástroje a možnosti, jak mohou právě vývojáři využít jejich služeb. Těch je stále více a mnoho zajímavého si z prvního dne F8 odnáší i koncový uživatel. Ať už mluvíme o Facebooku, Messengeru, Instagramu nebo WhatsAppu – novinky a změny čekají všechny aplikace a platformy.

Sláva jednoduchému Messengeru

Už na začátku letošního roku šéf platformy Messenger David Marcus přiznal, že jeho tým populární komunikační nástroj příliš překombinoval. V posledních letech se z něj vytratila lehkost a jednoduchost, což se zřejmě nakonec promítlo i v číslech. Messenger nadále ztrácí na „konkurenční“ WhatsApp (v uvozovkách, protože oba patří Facebooku), a tak se dočká velkých změn.

Hlavními hesly přepracovaného Messengeru by měly být „čistý“ a „rychlý”. Vrátí se jednodušší rozhraní, ve spodní liště budou jen tři záložky a hlavní pozornost bude soustředěna na samotné konverzace. Navíc mnoho uživatelů jistě uvítá nový tmavý režim, který skvěle vynikne na telefonech s OLED displeji. Podle již zmíněného Davida Marcuse dorazí nový Messenger „velmi, velmi brzy“.

Tindre, boj se

Nový Messenger příliš velkým překvapením nebyl. Že se však Facebook rozhodne zaútočit také na velmi populární seznamku Tinder, to známo nebylo. Už nyní jste toho mohli v rámci služeb Facebooku dělat mnoho, ale seznamka k nim dosud nepatřila.

Na Facebooku bude nově možné prohlížet si profily nezadaných lidí, kteří se například chystají na stejnou akci jako vy, nebo jsou ve stejné skupině. Přímo z virtuální seznamky bude možné poslat zprávu, která bude oddělená od klasických zpráv na Messengeru.

Princip fungování bude zřejmě podobný jako na Tinderu. Facebook by měl nicméně zobrazovat podrobnější profily – až na konci pak dáte tlačítkem najevo, zda o danou osobu máte zájem, nebo nikoliv. Zatím není jasné, kdy Facebook vlastní seznamku spustí, ale akcie Tinderu na to zareagovaly významným propadem.

Stories dále ovládají Instagram

Několik novinek získal také Instagram. Přesněji řečeno jeho Stories, které jsou stále populárnějším elementem celé platformy. Facebook nově do Instagramu přináší rozšířenou realitu. To znamená, že filtry na obličej už budou moci vytvářet také třetí strany a nebude se tak muset neustále čekat na vývojáře Instagramu. V tom byla tato síť proti Snapchatu ještě trochu pozadu.

Ztrácet na svou konkurenci, kterou stále více ničí, už nebude ani v oblasti videoohovorů. V rámci Instagram Direct bude možné komunikovat přes video jak jeden na jednoho, tak v rámci větší skupiny. V testování je vedle této funkce také přepracovaná záložka Explore pro lepší objevování nového obsahu. Vše by mělo být spuštěno brzy.

Komu navíc dosud chyběla nahrávání Stories odjinud než přímo z aplikace Instagram, dostane nově možnost. Facebook představil vývojářské nástroje, s nimiž bude možné sdílet například příběh s oblíbenou písničkou přímo ze Spotify. Další aplikace se jistě přidají.

Chceme všechno všude

Již jsme zmínili novinky ve Facebooku, Messengeru a Instagramu – na řadu tedy přichází WhatsApp. A až nápadně se tu budou opakovat předešlé řádky. Také WhatsApp získává skupinové videohovory a brzy se přidají i samolepky. Ano, to všechno již známe z jiných platforem, a Facebook evidentně chce, aby to, co funguje, měli uživatelé k dispozici všude. Ať už používají jen jednu jeho aplikaci, nebo klidně všechny.

Facebook totiž dobře ví, že Stories nefungují jen na Instagramu. Na WhatsAppu denně své příběhy sdílí 450 milionů uživatelů. Zpráv je pak každý den posláno 65 miliard, což je zatím stále výrazněji více než na Messengeru, a tak Facebook pečuje o obě aplikace. Navíc se chystají ve WhatsAppu také novinky pro firmy, o nich ale zatím neznáme bližší podrobnosti.

Zase ta virtuální realita

Nakonec je třeba zmínit také virtuální realitu. Ani Facebook v této oblasti nezahálí a významným způsobem do VR investuje. Na F8 Mark Zuckerberg oznámil, že jeho firma začíná oficiálně prodávat VR headset Oculus Go, a to od 199 dolarů (4 250 korun).

Hned od prvního dne má být k dispozici přes jeden tisíc her a aplikací. Oculus Go navíc nepotřebuje žádné kabely ani počítač, a tak je díky němu proniknutí do virtuální reality skutečně jednoduché. Jak se takové zařízení uchytí v praxi, teprve uvidíme.

Zdroj: Facebook, The Verge

Diskuze k článku