Emailing 2020 se blíží. Posílejte e-maily budoucnosti

Mark Zuckerberg už několik let předpovídá, že e-mail je mrtvý a budoucnost komunikace je v instant messaging systémech. Messaging boti se sice poslední roky rychle rozvíjejí, ale mnohem pomaleji, než si Mark myslel. Nakonec to může dopadnout podobně jako s elektronickými knihami, které také nenahradily papír. Proto si dovolíme tvrdit: „E-mail’s not dead.“

Rozesílání pravidelných e-mailů (tzv. e-mailing) je ovšem třeba dělat chytře. Proto pokud máte např. e-shop nebo z nějakého jiného důvodu potřebujete ovlivňovat vaše zákazníky a komunikovat s nimi, měli byste se seznámit s inteligentním e-mailingem. Jedná se o formu e-mailové komunikace, která je relevantní pro příjemce, přichází ve správný čas a vhodně motivuje zákazníka. Využívá přitom dostupné informace o zákazníkovi – jeho chování na webu či v e-mailech, transakční historii nebo životní cyklus.

emailing

Pokud s e-mailingem nemáte moc zkušeností, pojďte si s námi zopakovat poslední trendy roku 2016, aby vaše e-maily působily, že byly odeslány z roku 2020.

Personalizace e-mailu

Myslí se tím např. oslovení příjemce jeho křestním jménem. Pod personalizací si můžete představit i další informace v emailu podle dat, která máte k dispozici o chování zákazníka. Například informace o stavu jeho bodů ve věrnostním programu nebo přehled naposledy prohlédnutých produktů v e-shopu. Trendem poslední doby jsou také personalizované fotky.

emailing-jako-houby-po-desti

Automatizované kampaně

Snad každého z nás potěší, když nám naši známí posílají přání k svátku, narozeninám či speciálním životním událostem. Co když to ale nebudou posílat jen vaši známí, ale i váš oblíbený e-shop? Potěší vás to? Budete potom více loajální a bude u nich více nakupovat? Pokud takové zákazníky máte, tak jim určitě začněte zasílat automatizované e-mailové kampaně.

Responzivní šablona e-mailu

Responzivní je jen škaredý název pro přizpůsobivý. Tedy email, který když si otevřete, tak se vám krásně zobrazí na jakémkoliv chytrém zařízení. Už nikdy nebudete potřebovat brýle na přečtení e-mailu.

Externí obsah

Když už se vaše firma rozhodla rozesílat zákazníkům direct e-maily, tak máte jistě dostatek zajímavého obsahu někde na blogu, webu, sociálních sítích, kterým potřebujete vaše zákazníky zaujmout a edukovat. Nové technologie umožňují díky datovým XML feedům jednoduše „nasosat“ externí obsah do e-mailu, aniž byste jej museli přepisovat či kopírovat.

emailing-jako-igracek

Interaktivní e-mail

Pokud nakupujete od Amazonu, tak jste se s podobnou funkcionalitou v jejich e-mailech už určitě setkali. Jedná se např. o funkci hlasování, hodnocení produktu či ověřování spokojenosti zákazníka.

Práce s databází kontaktů

Všichni, kdo někdy přišli do styku s databází, moc dobře vědí, že udržování databáze je boj s větrnými mlýny. Každá databáze kontaktních informací rychle zastarává a vy musíte vynaložit nemalé úsilí takovou databázi udržet aktuální. Další věcí, co byste určitě se svojí databází zákazníků měli dělat, je segmentace. Ideální totiž je, posílat zákazníkům upoutávky na zboží z jejich preferované kategorie.

Segmentace zákazníků, jak radí Digitální garáž od Google, může však být někdy složitá. Vezměte si následující příklad: Oba muži na obrázku jsou stejně staří, narodili se ve stejné zemi, studovali na stejné univerzitě. Komu z nich pošlete e-mailem nabídku na novou kytaru?

segmentace

Pokud něco z výše uvedených trendů u svých stávajících e-mailingových kampaní nepoužíváte, je potřeba si doplnit vzdělání. Rusové pro mezery ve vzdělání používají krásný výraz: „proběly v obrazovanii“.

Příští týden ve čtvrtek 6. října určitě navštivte největší českou e-mailingovou konferenci Emailing 2020. Je to jedinečná šance, jak se dozvědět co frčí a inspirovat se od zahraničních spíkrů. Program je pořádně nabitý, takže po celém dnu z vás bude na afterparty padat tak akorát: „Eeeeeeeeeee – e-mail.“

Ještě jsme vás nepřesvědčili?  A slevový kód na 10% vás přesvědčí? Pokud ano, tak při nákupu lístku zadejte kód: e2020ti10 a je to doma.

Diskuze k článku