E-mail je druhý nejlepší nástroj pro získávání zákazníků. Jak na něj?

Výkonnost e-mailu v přivádění nových věrných zákazníků se během posledních několika let zečtyřnásobila. Tvrdí to společnost Custora, zaměřená na prediktivní analýzu. Pokud jde o počet získaných zákazníků, vede stále organické vyhledávání, soudě z tvaru grafu níže ale jeho náskok e-mail úspěšně stahuje.

Custora ale nesledovala jen to, jak si jednotlivé komunikační kanály vedou v získávání nových zákazníků. Jejím předmětem zájmu se také stalo, jaká je dlouhodobá hodnota těchto zákazníků pro obchodníka. Jinými slovy, kolik zákazníci získaní přes různé kanály dají obchodníkovi vydělat za dobu, kdy u něj nakupují.

I tady vedlo organické vyhledávání, zákazníci přicházející z něj měli o 54 procent vyšší hodnotu než průměr. Druhá se umístila CPC reklama, 37 procent nad průměrem, e-mail byl třetí, vedl si oproti průměru o 12 procent lépe. Naopak Twitter se z pohledu hodnoty přivedených zákazníků ukázal poněkud slabší, a to o 23 procent pod průměrem. Facebook byl s plus jedním procentem v průměru. Studie, kterou si můžete stáhnout zde, vycházela z dat o 72 milionech spotřebitelích u 86 různých prodejců.

Pro server Entrepreneur.com se ke studii vyjádřil Mike Veilleux, šéf e-mailu ve společnosti Dyn, zabývající se internetovou infrastrukturou a doručováním elektronické pošty: „E-mail je jediné kontaktní médium, které je nezávislé na platformě. Nezáleží na tom, kde a kdy jste vyrostli, v jednu chvíli jste si prostě zařídili e-mail a přes něj teď můžete kontaktovat jakoukoliv další existující e-mailovou adresu.“

Veilleux také shrnul, jak vidí tři základní pravidla pro úspěšnou e-mailovou komunikaci:

  • zařiďte, aby vaše zpráva vyčnívala z davu – zde Veilleux doporučuje delší předmět, zmínit všechno důležité z obsahu e-mailu a vyhnout se slovům často používaným ve spamu
  • sledujte výsledky – poznat svého zákazníka je důležité nejen proto, abyste s ním mohli efektivně pracovat, ale také abyste mohli oslovit další lidi jako je on
  • naslouchejte – díky zpětné vazbě od zákazníků, kterou je jim ovšem třeba efektivně umožnit, máte možnost své marketingové sdělení zdokonalovat a zlepšovat jeho výsledky

Jaké jsou vaše zkušenosti s marketingem přes e-mail? Skutečně přináší tak hodnotné zákazníky, jak tvrdí studie? A jsou rady Mika Veilleux to, co byste i vy sami na základě svých zkušeností doporučili?